ابداع چاپگری که می تواند ربات و پهپاد هم بسازد

به گزارش بلندانیوز، محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در حال توسعه یک چاپگر سه بعدی هستند که برخلاف چاپگر های کنونی، قادر به چاپ سازه های پیچیده همچون ربات ها و پهپاد ها است.

ابداع چاپگری که می تواند ربات و پهپاد هم بسازد

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به نقل از آی ای، محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در حال توسعه یک چاپگر سه بعدی هستند که برخلاف چاپگر های کنونی، قادر به چاپ سازه های پیچیده همچون ربات ها و پهپاد ها است.

اگرچه چاپگر های سه بعدی توانایی ساخت سازه ها و اجزای بسیاری را در عین صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین در مدت زمان نسبتاً کوتاه دارند، اما آن ها توانایی ساخت دستگاه های پیچیده تر مانند پهپاد ها یا ربات هایی که بلافاصله پس از اتمام فرآیند چاپ کار نمایند را ندارند.

اکنون گروهی از محققان آزمایشگاه علوم رایانه ای و هوش مصنوعی MIT بستر جدیدی را با فرآیند اتوماتیک چشم نوازی توسعه دادند که دستگاه های رباتیک کاربردی و سفارشی را بدون هیچ گونه دخالت انسان چاپ می نماید.

این سیستم با نام LaserFactory از دو قسمت تشکیل شده است: یک جعبه ابزار نرم افزاری برای کاربران به منظور طراحی دستگاه های سفارشی و یک بستر سخت افزاری که مراحل ساخت را به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

مارتین نیسر از محققان دخیل در این پروژه این پلت فرم را به عنوان یک فروشگاه واحد توصیف می نماید که می تواند برای سازندگان ربات ها، مربیان رباتیک و فراورینمایندگان محصول که به دنبال ساخت سریع نمونه های اولیه هستند، بسیار مفید باشد.

وی شرح می دهد: ارزان سازی، تسریع و فراهم کردن دسترسی بیشتر در ساخت سازه ها یک چالش است. چاپگر LaserFactory با استفاده از پلت فرم های فراوری گسترده مانند چاپگر های سه بعدی و برش های لیزری اولین سیستمی است که این قابلیت ها را ادغام می نماید و خط فراوری کاملی را برای فراوری دستگاه های کاربردی در یک سیستم به صورت اتوماتیک ارائه می دهد.

محققان قصد دارند اطلاعات بیشتری را در خصوص این پروژه در یک رویداد که در ماه مه برگزار می گردد، ارائه نمایند.

محققان امیدوارند که محصول ابداعی آن ها به تسهیل فرایند ساخت دستگاه های پیچیده مانند ربات ها یاری کند. آن ها می گویند: در آینده نباید انتظار داشت که افراد برای ساخت ربات ها حتما دارای مدرک مهندسی باشند و هرکسی می تواند سازه دلخواه خود را بسازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1233

به "ابداع چاپگری که می تواند ربات و پهپاد هم بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع چاپگری که می تواند ربات و پهپاد هم بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید