شروع فاز دوم عملیات مرمتی در کاروانسرای تاریخی ارومیه

به گزارش بلندانیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری روز یکم اردیبهشت با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این مرحله با برنامه ریزی های انجام شده، مقرر شده است تا هشت طاق و قوس و جداره ها و پایه های بیرونی حجرات تخریب شده این کاروانسرا بازسازی گردد.

شروع فاز دوم عملیات مرمتی در کاروانسرای تاریخی ارومیه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: این عملیات بازسازیی شامل بازسازی پایه های سنگی، آجرکاری طاق و قوس ها، دوخت و دوز ترک های به وجود آمده، عایق کاری بام و نماکاری این بنا است که در مساحتی بالغ بر 150 مترمربع انجام می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام بازسازی های لازم در این کاروانسرا برابر با 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

او توضیح داد: بازسازی های اولیه صورت گرفته در این کاروانسرا مربوط به سال 1397 بوده که در آن سال جداره بیرونی آن مورد بازسازی نهاده شد.

قدمت کاروانسرای شرکت نفت ارومیه متعلق به اواخر قاجار و اوایل پهلوی بوده که در تاریخ 25 اسفند سال 1380 به شماره 5071 در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1375

به "شروع فاز دوم عملیات مرمتی در کاروانسرای تاریخی ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فاز دوم عملیات مرمتی در کاروانسرای تاریخی ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید