10 نمونه طراحی خانه ویلایی

به گزارش بلندانیوز، ویلا یک اقامتگاه شیک است که علاوه بر ساختار اقامتی دارای باغ و گل و گیاه با منظره ای زیبا می باشد. اگر می خواهید یک نمای ویلا مانند با چنین ساختاری در طراحی خانه خود اعمال کنید باید طرح های مختلف ویلاهای کوچک را مشاهده کرده و از آنها ایده بگیرید. به دلیل اینکه ویلاها اصولاً برای تفریح و گذران لحظاتی خوش طراحی می شوند, معماری آنها معمولاً شامل حیاط, باغ, استخر و حوضچه می باشد. ویلا مکانی برای استراحت و فراغت از دغدغه ها و استرس های روزمره است, به همین دلیل طراحی نمای خارجی و داخلی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحان و معماران ساختمانی به طور تخصصی به طراحی ویلا و ویلا باغ ها می پردازند و با توجه به متراژ زمین مورد نظر, تعداد طبقات و مسائل دیگر طرحی مناسب و ایده آل فراهم می کنند.

10 نمونه طراحی خانه ویلایی

ویلاها دارای مساحت های متفاوتی هستند, برخی از آنها فضایی بسیار بزرگ دارند و برخی دیگر بسیار کوچک هستند. ویلاهای بزرگ را به راحتی می توان طراحی نمود اما در طراحی ویلاهایی که مساحت کمی دارند تمام تلاش معماران و طراحان بر این است که ایده های مختلف را بررسی نموده و با در نظر دریافت اصل بهینه سازی فضا اقدام به ایجاد یک طرح ایده آل نمایند. ایده های متفاوتی برای طراحی ویلا وجود دارند که افراد با توجه به سلیقه خود می توانند طرح مورد علاقه را انتخاب نمایند. در این نوشته انواع ایده های طراحی ویلا در اختیار شما قرار خواهند گرفت تا شما را در انتخاب یک طرح مناسب برای ساخت خانه ویلایی راهنمایی نمایند. با ما همراه باشید.

خانه ویلایی ایتالیایی

این ویلای ایتالیایی در مقایسه با سایر ویلاهای اروپایی کوچکتر است. نمای خارجی این ویلا با سبک روستیک طراحی شده و فضای جلوی آن با منظره زیبای باغ مزین شده است.

ویلای کوچک چوبی

این ویلای مدرن با ترکیبی ایده آل از چوب و شیشه طراحی شده و نمای دیوارهای خارجی و کفپوش بیرون با نمای سنگی مزین شده است. فضای درون ویلا نیز با روش طراحی باز ساخته شده که این روش طراحی بهترین گزینه برای طراحی اتاق نشیمن های کوچک است.

ویلای کوچک توسکانی

توسکانی یکی از مشهورترین مناطق ایتالیاست که با منظره های طبیعی و مصنوعی بسیار زیبا مکانی دوست داشتنی به شمار می آید. ویلاهای این منطقه همانند ویلایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید زیبا و جذاب هستند. طول این ویلا یکی از ویژگی های منحصر بفرد آن می باشد و حضور گل و گیاهان سبز رنگ در جلوی آن زیبایی این ویلا را دو چندان نموده است.

ویلای کوچک با حوضچه

همانطور که گفته شد ویلاها معمولاً دارای استخر هستند. ویلایی که در این تصویر مشاهده می کنید دارای حوضچه ای کوچک است که طرحی بی نظیر در نمای خارجی این ویلا به شمار می آید. طراحی این حیاط کوچک رویایی ست که به واقعیت تبدیل شده خصوصاً اگر به دنبال پنجره های فرانسوی, کفپوش با تخته سنگ های بزرگ و سایبان هستید.

ویلای کوچک مدرن

این ویلای مدرن به بزرگی ویلاهای سنتی ایتالیایی نیست اما زیبایی خاص خود را دارد. طرح جعبه چهارگوش که در ساختار این ویلا اعمال شده هماهنگی بی نظیری با فضای داخلی مدرن و منظره حیاط خلوت دارد.

ویلای کوچک اسپانیایی

تصویر زیر یکی از بهترین ویلاهای اسپانیایی را به نمایش گذاشته است. این ویلا نمایی از گچ و سیمان دارد که با پیاده رو سنگ فرش, سقف قرمز سنتی, دودکش های زیبا, درب قرمز, چمن های نیمه بلند, درختان مرتفع و درخچه های چندین ساله مزین شده است.

ویلای کوچک مرتفع

ارتفاع جلوی این ویلای دوقلوی سفید باعث شده از نظر طراحی ویلایی منحصر بفرد و خاص به نظر بیاید. انتخاب این طرح ویلا کاملاً سلیقه ای است و برای ویلاهای دو طبقه کاربرد دارد.

دکوراسیون داخلی ویلای کوچک

این ویلای کوچک دارای دکوراسیونی بی نظیر است که هر کسی را برای زندگی در آن ترغیب می کند. پیانوی باشکوهی که در این فضا قرار گرفته باعث جلب توجه شده و در این فضای ساده عظمت و شکوه به ارمغان آورده است. علاوه بر آن تکه های مبلمان در این ویلا به دقت انتخاب شده و برای ایجاد فضایی دنج و راحت مرتب چیده شده اند.

نمای خارجی ویلای کوچک

در طراحی این ویلای کوچک ساده دو فاکتور زیبایی و کاربرد در کنار هم اعمال شده اند. نمای خارجی این ویلا بسیار مدرن بوده و از تمام فضاها به طور موثر استفاده شده است. علف های رنگ روشنی که در حیاط جلویی کاشته شده اند زیبایی بی نظیری برای نمای خارجی ویلا فراهم نموده اند.

طراحی باغچه برای ویلای کوچک

باغچه ای که برای این ویلای کوچک طراحی شده است برای هر نوع ویلای دیگر نیز قابل اجراست. استفاده از شمشادهای بلند که به خوبی با باغچه گل رز, حصارهای مشبک, سردر و آبخوری کوچک همخوانی دارد نمای این باغچه را زیباتر نموده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 332

به "10 نمونه طراحی خانه ویلایی" امتیاز دهید

2 کاربر به "10 نمونه طراحی خانه ویلایی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نمونه طراحی خانه ویلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید