پل گره شانس با طراحی عجیب در چین، عکس

به گزارش بلندانیوز، پل گره شانس همه استاندارد ها را زیر پا گذاشته است . چرا که استاندارد بودن پل ها از لحاظ مقاومت امری طبیعی محسوب می گردد اما از لحاظ ظاهری هیچ استانداردی برای آنها تعریف نشده و یک معمار می تواند با توجه به سلیقه خودش طراحی منحصر بفردی داشته باشد . اما همانطور که بصورت معمول مشاهده می کنید امروزه بیشتر پل ها دارای ظاهری مشابه یکدیگر هستند.

پل گره شانس با طراحی عجیب در چین، عکس

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به همین دلیل معماران چینی در یک پروژه بسیار جذاب اقدام به طراحی و ساخت پلی نموده اند که دارای ظاهری بسیار عجیب است . آن ها در چانگشای ، پلی بسیار متفاوت به نام پل گره شانس یا the Lucky Knot bridge ساخته اند ، این پل از در هم تنیدن سه پل ساخته شده است و در نهایت دارای ساختار یک پارچه ای است.طراحی پل گره شانس را گروه معماران Next Architects انجام داده است .

آقای Jiang Xiaofei که شریک شرکت معماری Next Architects در پکن است در خصوص پل گره شانس گفت :

پل گره شانس چیزی بیش از یک پل و یا یک واسطه ارتباطی بین دو طرف رودخانه است. در حقیقت موفقیت این پل در کنار هم آوردن فرهنگ های مختلف و در تلفیق تاریخ ، تکنولوژی ، هنر ، نوآوری و معماری نهفته است.

پل گره شانس سطوح متفاوتی از جمله لبه های رودخانه ، خیابان و پارک را در ارتفاع های متفاوت به هم متصل می نماید ، در حقیقت این پل به معنی واقعی کلمه و همین طور از نقطه نظر استعاری این راستا ها را به هم گره زده است . پل گره شانس در رقابت های بین المللی از برندگان جوایز بهترین طراحی های سال 2013 بوده است و البته فرایند ساخت آن در سال 2016 به خاتمه رسیده .

منبع: گردشبان
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 735

به "پل گره شانس با طراحی عجیب در چین، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل گره شانس با طراحی عجیب در چین، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید