وقتی با یک استوری قصد فروش پادگان 100 ساله را داشتند! ، اراضی پادگان 07 خرم آباد می تواند به یک مجموعه گردشگری تبدیل گردد

به گزارش بلندانیوز، واگذاری اراضی پادگان 07 ارتش خرم آباد باعث ایجاد مسائلی در سطح استان لرستان شد که واکنش مردم، فعالین اجتماعی و رسانه ای این استان را به همراه داشت و مسئولین استانی برای حل این مسئله وارد عمل شدند.

وقتی با یک استوری قصد فروش پادگان 100 ساله را داشتند! ، اراضی پادگان 07 خرم آباد می تواند به یک مجموعه گردشگری تبدیل گردد

به گزارش خبرنگار گروه استان ها خبرنگاران، حدود دو هفته پیش، صفحه مجازی یکی از مشاورین املاک فعال در سطح شهر خرم آباد اطلاعیه ای مبنی بر واگذاری قطعات زمین پادگان 07 منتشر کرد. این خبر موجب تعجب مردم شهر خرم آباد شد چرا که طبق آخرین اخبار، هنوز تکلیف این زمین از طرف ارتش کامل تعیین نشده بود.

پس از بالا رفتن واکنش های مردمی در فضای مجازی به این ماجرا، امیر مراد خوش کنار فرمانده لشکر 84 پیاده خرم آباد طی نقل قولی عنوان نمود: ما زمین های خود را نفروخته ایم بلکه بابت بدهی به پیمانکار سازنده منازل مسکونی کارکنان تهاتر نموده ایم؛ ایشان مالک این اراضی است و می تواند بفروشد یا بسازد.

این خبر در رسانه ها بازتاب زیادی داشت و مردم با درک شرایط ارتش، خواهان تغییر این تصمیم شدند چرا که این اراضی در نقطه بسیار ارزشمندی از خرم آباد قرار داشته و می تواند در آینده این شهر نقش مهمی ایفا نماید.

اخبار مختلف از گوشه و کنار دست به دست می شد تا اینکه فرهاد زیویار استاندار لرستان، در جریان بازدید از پادگان 07، به موضوع فروش اراضی آن واکنش نشان داد و اظهار کرد: هم اکنون همه کسانی که در ارتش، استانداری و شهرداری هستند نسبت به موضوع احساس مسئولیت می نمایند و، چون فرمانده ارتش در استان حضور نداشت به وسیله ارتباط تلفنی صحبت نموده و مقرر شد در استان مفصل در خصوص آن صحبت های لازم را به عمل آوریم.

وی بعلاوه اضافه کرد: امکانات لازم برای هرگونه توافقی وجود دارد و امیدواریم که توافق شایسته ای در خصوص این ملک که بخشی از هویت شهر محسوب می گردد، به عمل آید.

خبر پیگیری استاندار در این قضیه، خیال مردم را تا حدودی آسوده کرد؛ اراضی پادگان 07 به علت موقعیت کلیدی ای که دارند می توانند در فضای شهر خرم آباد تغییر محسوسی را ایجاد نمایند که البته ایجاد این تغییر منوط به اجرای طرح های گردشگری-فرهنگی مناسب است.

هچنین امیر خوش کنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 84 پیاده لرستان نیز درباره آخرین شرایط واگذاری پادگان 07 خرم آباد گفت: این پادگان یکی از قدیمی ترین پادگان های استان لرستان است که دارای 15 هکتار مساحت است و با توجه به قانون خروج پادگان ها از شهر ها خروج این پادگان سبب تصویب سلسله مراتب قرار گرفته و به ما ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: این ساختمان ها در سال 93 به ثبت رسیدند و در داخل مجموعه بوده و به وسیله ارتش که مالک مجموعه است از آن ها حفاظت و حراست می گردد در سال 94 نیز طرح شهرسازی پادگان 07 مطرح و به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 84 پیاده لرستان عنوان نمود: از 15 هکتار زمین پادگان مقدار 7 هکتار به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته تا به صورت رایگان از ظرفیت آن استفاده نمایند.

استان لرستان، به خصوص شهر خرم آباد به علت طبیعت بکر و آثار تاریخی غنی اش، هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و دنیا است. آمار های منتشر شده نشان می دهد تعداد مسافران حاضر در لرستان در نوروز 1401 به 2 میلیون و 300 هزار نفر می رسد، که آمار بسیار قابل توجهی ست و این نشان می دهد استان لرستان، علاوه بر ظرفیت های بسیاری که در زمینه های مختلف دارد، می تواند برای پیشرفت در حوزه گردشگری هم سرمایه گذاری کند.

اراضی پادگان 07، به علت مساحت 15.5 هکتاری، موقعیت جغرافیایی خاص و وجود ساختمان های قدیمی مربوط به حدود 100 سال پیش می توانند تبدیل به یک مجموعه فرهنگی گردشگری شوند، این اراضی به خوبی ظرفیت تبدیل شدن به یک مجموعه نمونه در سطح کشور را دارند.

فرهنگ و تمدن مردم لرستان آنقدر غنی است که با چندین مجموعه فرهنگی-گردشگری هم نمی توان به تمام ابعاد آن پرداخت لذا احتیاج به وجود مجموعه هایی که بتوانند فرهنگ غنی لرستان را به مسافران و عموم جامعه نشان بدهند احساس می گردد بعلاوه با توجه به شرایط بیکاری در سطح استان، فعالیت چنین مجموعه ای می تواند با ایجاد شغل باری از دوش مردم بردارد و چرخ چندین زندگی را بچرخاند.

امیدواریم مطالبه عموم مردم خرم آباد و فعالین اجتماعی و رسانه ای برای استفاده از اراضی پادگان 07 در راستای خواست مردم به بار بنشیند و به زودی شاهد یک مجموعه فرهنگی-گردشگری باشیم که مانند یک الماس، در قلب خرم آباد بدرخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1881

به "وقتی با یک استوری قصد فروش پادگان 100 ساله را داشتند! ، اراضی پادگان 07 خرم آباد می تواند به یک مجموعه گردشگری تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی با یک استوری قصد فروش پادگان 100 ساله را داشتند! ، اراضی پادگان 07 خرم آباد می تواند به یک مجموعه گردشگری تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید