هشدار برای کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می نمایند

به گزارش بلندانیوز، پلیس فتا هشدار داد که کاربران باید هنگام استفاده از درگاه های الکترونیکی بانکی و سایت های داخلی مثل سایت یارانه، کنکور و دانشگاهها که اطلاعات حساسی دارند، فیلترشکن خود را خاموش نمایند تا از ارسال نام کاربری و رمز خود به سرورهای وی پی ان که رمزگذاری نشده و احتمال سرقت از آن ها وجود دارد، پرهیز نمایند.

هشدار برای کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می نمایند

فیلترشکن ها و وی پی ان ها در حالی سد فیلترینگ را قابل نفوذ می نمایند که در مقابل، مسائل امنیتی فراگیر شدن این اپلیکیشن ها مطرح می گردد. کاربران برای استفاده از وب سایت های فیلترشده، بدون آگاهی اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن هایی می نمایند که بیش تر از این که فیلترشکن باشند، با هدف سوءاستفاده و دسترسی به اطلاعات و واردن کردن انواع بدافزار به گوشی افراد طراحی شده اند.

از طرفی باید توجه داشت وجود تصاویر لوگو، آرم بانک ها و موسسات دولتی و اپلیکیشن های معتبر در درگاه های جعلی دلیلی بر امن بودن خدمات آن درگاه یا اپلیکیشن نیست، یعنی درواقع از تصاویر برای کلاهبرداری سوءاستفاده شده است. کلاهبرداران برای این که بتوانند اعتماد شهروندان را جلب نمایند، در طراحی درگاه های جعلی پرداخت به جهت سرقت اطلاعات بانکی افراد از لوگو، آرم بانک ها و نشان اپلیکیشن هایی معتبر بانکی سوءاستفاده می نمایند.

یکی از اقدامات کلاهبرداران این است که با راه اندازی سایت های جعلی که شبیه به سایت های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده های اقتصادی اقدام می نمایند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، به وسیله اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب های بانکی قربانیان خالی می گردد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 91

به "هشدار برای کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برای کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید