معرفی 10 برنامه دیاگ خودرو با موبایل!

به گزارش بلندانیوز، اگر وسیله نقلیه شما دچار مشکل شده، نرم افزار دیاگ خودرو با موبایل به شما یاری می نماید تا ایراد را شناسایی و رفع کنید. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و حتی کسانی که اطلاعات چندانی در زمینه مکانیک خودرو ندارند نیز می توانند به راحتی از این برنامه استفاده نمایند.

معرفی 10 برنامه دیاگ خودرو با موبایل!

با استفاده از برنامه دیاگ خودرو با گوشی و تشخیص مسائل خودرو، می توانید آنالیز نمایید که آیا باید ماشین خود را به تعمیرگاه ببرید یا خودتان توانایی تعمیر آن را دارید. اگر شما هم دوست دارید با مراحل دیاگ خودرو با گوشی اندروید آشنا شوید تا آخر این مقاله با ما همراه بمانید.

نکات کلیدی

  • برنامه دیاگ خودرو با گوشی به سیستم ماشین شما متصل می گردد و اطلاعات عیب یابی را از خودرو می خواند.
  • سیستم های نرم افزاری دیاگ خودرو، دسترسی به اطلاعات و پارامترها و حسگرهای متعدد از واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو را فراهم می نمایند.
  • ابزار ELM327 که دستگاه دیاگ خودرو با موبایل است، به عنوان یک رابط بین کامپیوتر یا موبایل و ماشین عمل می نماید.
  • با یاری گوشی Android یا آیفون و آداپتور OBD-II، شما می توانید در مورد آنچه در ماشین شما اتفاق می افتد اطلاعات کسب کنید.

برنامه های اندروید برای دیاگ خودرو با موبایل

بیشتر برنامه های دیاگ زدن خودرو با موبایل امکان دسترسی به اطلاعات درباره موتور خودرو را به فرد می دهند. بعلاوه نتایجی را ارائه می نمایند که پارامترهایی مانند سرعت، زاویه چرخش، فشار و دما را پوشش می دهند.

با وجود هزاران برنامه دیاگ خودرو با گوشی iOS و اندروید در بازار اپلیکیشن ها، ممکن است برای آنالیز اتومبیل با مشکل روبرو شوید.

در این مطلب قصد داریم با معرفی فهرست جامعی از رجحانن برنامه های دیاگ خودرو با گوشی موبایل برای دستگاه های iOS یا Android شما را در این راه یاری کنیم تا با آزمایش برنامه های مختلف زمان خود را تلف نکنید.

در ادامه 10 برنامه برتر دیاگ زدن خودرو با موبایل را آنالیز می کنیم تا شما بتوانید مناسب ترین برنامه برای ماشین خود را انتخاب کنید.

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • تعمیر موتور سیکلت و برطرف خرابی ها
  • برق و باتری خودرو

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم خبرنگاران

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • تعمیر موتور سیکلت و برطرف خرابی ها
  • برق و باتری خودرو

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم خبرنگاران

معرفی برنامه های دیاگ خودرو با موبایل برای Android/IOS

استفاده از ابزارهای عیب یابی خودرو کار آسانی است؛ چون کافی ست آن ها را به داشبورد خودرو وصل کنید. پس از آن در صورت بروز مشکل در خودرو، مراتب به شما اطلاع داده خواهد شد.

با استفاده از نرم افزار دیاگ خودرو با گوشی ایفون و اندروید می توانید مطمئن باشید که از هر مشکل ماشین خود آگاه خواهید شد.

با یاری این برنامه ها می توانید شدت مشکل را آنالیز کنید و دستورالعمل های دقیقی در مورد مراحلی که باید انجام دهید دریافت نمایید.

در حال حاضر رجحانن برنامه های دیاگ خودرو با موبایل به توضیح ذیل است:

1. نرم افزار Torque Pro

نرم افزار Torque Pro یکی از رجحانن برنامه های بلوتوث دیاگ خودرو با تبلت و گوشی است. این برنامه به وسیله بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه به عنوان رجحانن برنامه برای اندروید، بیش از 1,000,000 بار دانلود شده است. برای دریافت این برنامه در پلی استور باید مبلغی را بپردازید.

با Torque Pro می توانید با چیدمان زیبا و قابل تنظیم روی صفحه نمایش تلفن همراه تان، به طور همزمان عملکرد ماشین تان را ببینید. بعلاوه امکان انتقال داده های کامپایل شده به سرورهای Torque Pro یا ایمیل وجود دارد تا بتوانید در آینده از آن بهره ببرید.

2. برنامه OBD Auto Doctor

اپلیکیشن OBD Auto Doctor تقریبا مانند بیشتر برنامه های دیاگ خودرو با گوشی آیفون و اندروید است که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

این برنامه با آداپتورهای بلوتوث و وای فای ELM327 سازگار است. ELM327 دستگاه دیاگ خودرو با موبایل است که قابلیت اتصال به گوشی موبایل را دارد.

برنامه دیاگ Auto Doctor به شما امکان می دهد روی چندین واحد کنترل مانند موتور و راکر گیربکس و سایر قسمت های آن نظارت کنید.

از آنجایی که پارامتر مصرف سوخت در Auto Doctor بهینه سازی شده است می توانید در هزینه های سفر هم پس انداز کنید.

بیشتر بخوانید: راه حل های موثر افزایش قدرت موتور خودرو

3. برنامه InCarDoc Pro

برنامه InCarDoc Pro یکی از رجحانن برنامه های دیاگ خودرو با گوشی اندروید برای آنالیز خودروها در سال 2017 - 2018 بوده است. این برنامه از اسکن و عیب یابی خودرو در سطح بالا پشتیبانی می نماید که در صفحه اصلی گوشی نمایش داده می گردد.

قبل از خرید این برنامه می توانید نسخه رایگان آن را دانلود کنید. به این ترتیب از سازگاری آداپتور و ماشین مطمئن خواهید شد.

InCarDoc Pro از یو اس پی ELM327 بلوتوث و آداپتور WIFI پشتیبانی می نماید. بعلاوه قابلیت کار روی بیشتر دستگاه های اندرویدی نو را نیز دارد.

4. برنامه Car Scanner ELM

تشخیص همه مسائل در مورد خودرو و تفسیر هر پارامتری که به وسیله حافظه الکترونیکی خودرو (ECU) خوانده می گردد با این برنامه دیاگ خودرو با موبایل امکان پذیر است. با یاری این برنامه می توانید قبل از وقوع مسائل خودرو، آن ها را بشناسید.

اگر تعداد دستگاه های سازگار را در نظر بگیرید، Car Scanner ELM بدون شک رجحانن ابزار دیاگ خودرو با تبلت و گوشی است. این برنامه دارای نسخه هایی است که در اندروید، IOS Windows PC یا موبایل قابل پخش است.

این واقعیت که بیش از 2 میلیون نصب از این برنامه تا به امروز صورت گرفته است، نشان می دهد که این اسکنر خودرو ارزش آنالیز را دارد.

نکته قابل توجه این است که Car Scanner ELM رجحانن امتیاز (4.7) را در بین تمام برنامه های موجود در این فهرست به خود اختصاص داده است.

5. برنامه EOBD Facile

برنامه EOBD Facile برنامه دیاگ خودرو با گوشی اندروید و iOS است که از تمام آداپتورهای WIFI و بلوتوث ELM327 پشتیبانی می نماید.

با یاری این برنامه در تلفن همراه خود، می توانید تقریبا تمام پارامترهای ضروری برای برقراری تماس های مناسب با ماشین خود را ردیابی کنید. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد GPSهای پیشفرض کارخانه، پرتابل و گوشی های هوشمند کلیک کنید.)

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو!

با توجه به حافظه الکترونیکی خودرو می توانید به وسیله تست و آنالیز کیلومتر سرعت سنج ماشین، سرعت خودرو، دور موتور، دمای موتور، زمان جرقه زنی، گشتاور موتور و میزان هوای ورودی را روی داشبورد برنامه مشاهده کنید.

برنامه EOBD Facile از زمانی که در فروشگاه Google Play فعال شد، بیش از 1 میلیون نصب آن به ثبت رسیده است.

6. برنامه HobDrive

برنامه HobDrive یکی از رجحانن برنامه های دیاگ خودرو با موبایل برای اندروید و بعلاوه گران ترین برنامه Google Play است.

این اپلیکیشن حدود 10 دلار قیمت دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید، از مطابقت آن با ویژگی های خودروی خود مطمئن شوید.

7. برنامه OBDeleven

وقتی روند توسعه برنامه های دیاگ خودرو با موبایل را مقایسه می کنیم برنامه OBDeleven به همه آن ها رجحان دارد.

این برنامه نمای واضحی از تمام پارامترهای حافظه کامپیوتری ماشین شما ارائه می دهد و می توانید از آن برای کنترل چندین گزینه فقط با کلیک یک دکمه بهره ببرید.

تنها نگرانی در مورد OBDeleven این است که برای بهره گیری از ویژگی One Click App به اتصال شبکه ای قوی احتیاج دارید. با این حال این اپلیکیشن ابزار مفیدی برای آنالیز خودرو است و به وسیله بسیاری از کاربران و مکانیک ها استفاده می گردد.

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه ای خبرنگاران

8. برنامه Engine Link

برنامه Engine Link مشابه Torque Pro است؛ اما فقط برای دیاگ خودرو با گوشی آیفون در دسترس واقع شده است. این برنامه با آداپتورهای بلوتوث و ELM327 WIFI سازگار است؛ اگرچه اخیرا کاربران شکایت دارند که ویژگی WIFI Connects آن از کار افتاده است.

با وجود امتیاز پایینی که به این برنامه داده شده است؛ اما هنوز هم یکی از رجحانن برنامه های دیاگ خودرو با موبایل در iOS به شمار می رود. برنامه Engine Link با قیمت 6 دلار در iTunes در دسترس است و می تواند تمام مسائل نظارت بر خودروی شما را حل نماید.

9. برنامه ScanMaster

برنامه ScanMaster یکی دیگر از ابزارهای عالی نظارت بر خودرو برای آداپتورهای ELM327 OBD2 است؛ اگرچه به میزان سایر اسکنرها محبوب نیست؛ اما در بین چندین برنامه دیاگ خودرو با موبایل و گوشی اندروید، با بیش از 1 میلیون نصب دارای رتبه مناسبی است.

با برنامه ScanMaster در تلفن همراه می توانید نمای کلی و واضحی از عملکرد خودروی خود در زمان واقعی داشته باشید. این برنامه به کاربران نسخه Lite (رایگان) اجازه می دهد، برخی از پارامترهای ضروری خودرو مانند VIN، CVN، کدهای خطا و شرایط MIL را دریافت نمایند. (برای مطالعه در زمینه کد خطای P0108 فشار بالا و مطلق منیفولد ورودی کلیک کنید.)

10. برنامه DashCommand

برنامه DashCommand به عنوان رجحانن ابزار برای تبدیل تلفن همراه به صفحه نمایش پیشرفته برای داده های موتور معرفی شده است. جایزه رجحانن محصول الکترونیکی موبایل SEMA Show در سال 2014 به این اپلیکیشن داده شد.

DashCommand یکی از گران ترین برنامه های دیاگ خودرو با گوشی آیفون در iTunes است. این برنامه رجحانن گیج های عملکرد، درجه بندی مصرف سوخت، تنظیم دستگاه فشار سوخت ماشین و گیج های موتور را دارد.

جمع بندی

در این مقاله با فهرست کاملی از رجحانن برنامه های دیاگ خودرو با موبایل برای iOS/Android آشنا شدیم. احتمالا در نظر دارید هر کدام را که مناسب ماشین خود می دانید، نصب کنید. البته هیچ راهی برای تأیید سازگاری خودرو با برنامه دیاگ خودرو با گوشی بدون آزمایش عملکرد آن وجود ندارد.

بنابراین قبل از پرداخت پول، کمی وقت بگذارید و این موضوع را آنالیز کنید. بیشتر توسعه دهندگان برنامه دیاگ خودرو با گوشی نسخه Lite رایگان برای این منظور ارائه می دهند. به این ترتیب راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای خودروی شما مناسب تر است و آن را بخرید.

اگر در مورد دیاگ خودرو با موبایل احتیاج به اطلاعات بیشتر دارید، کارشناسان خبرنگاران جوابگوی شما هستند. شما می توانید به وسیله ثبت سفارش، با تعمیرکاران مجرب خبرنگاران مشاوره نمایید و از هزینه تست دیاگ آگاه شوید.

سوالات متداول

آیا می توانم از گوشی خود به عنوان کدخوان خودرو استفاده کنم؟

ScanMaster Lite به شما امکان می دهد تا با استفاده از آداپتور ELM327-OBD، عیب یابی خودرو را از تلفن یا لپ تاپ خود انجام دهید.

این برنامه به شما یاری می نماید تا کدهای عیب یابی خودرو را بخوانید؛ اما فقط برای دستگاه های اندرویدی در دسترس است.

اپلیکیشن دیاگ خودرو چگونه کار می نماید؟

اسکنر به درگاه دیاگ خودرو در قسمت راننده متصل می گردد.

این ابزارها به وسیله بلوتوث یا WIFI به برنامه تلفن همراه در گوشی هوشمند شما متصل می شوند.

این برنامه می تواند کدهای خطای ذخیره شده را بخواند و تفسیر کند. بعلاوه می تواند پس از برطرف خطا آن ها را حذف نماید.

چگونه ماشینم را اسکن کنم؟

ماشین را روشن کنید تا ابزار اسکن یا کدخوان فعال گردد.

اطلاعات درخواست شده را وارد کنید. بسیاری از ابزارها شماره شناسایی خودرو (VIN) را می خواهند.

برای آنالیز کدهای موتور، دکمه اسکن را در کدخوان فشار دهید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

نرم افزار OBD2 چیست؟

نرم افزار OBD مخفف On-Board Diagnostics است.

این نرم افزار سیستم کامپیوتری است که در وسایل نقلیه مدرن یافت می گردد.

سیستم های OBD مزایای زیادی را هم برای صاحبان خودرو و هم برای تکنسین ها فراهم می نمایند.

آیا می توانم لپ تاپ را به ماشین وصل کنم؟

برای شارژ لپ تاپ از ماشین، موتور خودرو را روشن کنید.

شارژر خودرو را به درگاه شارژ لپ تاپ خود وصل نمایید.

در برخی موارد ممکن است به شارژر ماشین احتیاج نباشد؛ زیرا بسیاری از خودروهای نو دارای پورت های USB هستند.

کانکتور USB-C را به لپ تاپ خود وصل کنید.

چه اپلیکیشنی بهتر از torque pro است؟

رجحانن جایگزین AndrOBD است که هم رایگان و هم منبع باز است.

سایر برنامه های عالی مانند Torque عبارتند از DashCommand openOBD، OBD Auto Doctor و FORScan.

منبع: آچاره
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1955

به "معرفی 10 برنامه دیاگ خودرو با موبایل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 برنامه دیاگ خودرو با موبایل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید