ناسا در ماموریت های جدید آب و هوای فضا را بررسی می کند

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، اجرای طرح های یادشده درک انسان از نحوه تعامل خورشید با آب و هوای فضا و تأثیر آن بر سیاره های منظومه شمسی و به خصوص زمین را افزایش می دهد.

ناسا در ماموریت های جدید آب و هوای فضا را بررسی می کند

تا به حال 5 طرح پیشنهادی در این زمینه نهایی شده و قرار است هر یک برای بهینه سازی به مدت 9 ماه مورد مطالعه قرار بگیرند. در نهایت دو طرح انتخاب می شوند تا برای اجرای آنها در فضا اقدامات لازم صورت بگیرد.

مقامات ناسا می گویند اجرای طرح های یادشده درک انسان را از فضا افزایش می دهد و از سوی دیگر اطلاعاتی را در اختیار ناسا قرار می دهد که بهتر بتواند از فضانوردان در جریان سفرهای فضایی طولانی مدت حفاظت کند.

حفاظت بهتر از ماهواره ها و سیگنال های ارتباطی و از جمله جی پی اس مزیت دیگر اجرای این طرح است که موجب می شود خسارات مالی وارده به طرح های فضایی کمتر شود.

آب و هوای فضا تأثیر گسترده ای بر سیگنال های ارتباطی و اکتشافات فضایی شصت سال اخیر داشته و توفان های مغناطیسی منظومه شمسی گاهی باعث از کارافتادن شبکه جی پی اس شده است.

ذرات منتشر شده از خورشید بر اثر وقوع این توفان ها نیز فضاپیماها و ماهواره ها را تهدید می کنند و حتی می توانند با آسیب زدن به دی ان ای فضانوردان موجب ابتلای آنها به سرطان شوند. از همین رو اجرای طرح یادشده ضرورت زیادی برای ناسا دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 974

به "ناسا در ماموریت های جدید آب و هوای فضا را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا در ماموریت های جدید آب و هوای فضا را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید