مکان های مناسب پرنده نگری در ایران

به گزارش بلندانیوز، افرادی که علاقه مند به طبیعت و گردشگری هستند، عموما به سراغ حوزه های مختلفی رفته و کوشش می نمایند تا در هر یک از این حوزه ها به تخصص کافی دست پیدا نمایند.

مکان های مناسب پرنده نگری در ایران

یکی از بخش های جذاب گردشگری و راهنمای گردشگری بودند، تفریح و فعالیت پرنده نگری است. این فعالیت یکی از کارهای جذاب در هر فصل، به خصوص فصل پاییز است.

افرادی که عاشق پرندگان هستند با انجام فعالیت پرنده نگری به سراغ گونه های در حال انقراض رفته و آن ها را مشاهده می نمایند. اگر علاقه مند هستید تا به این تفریح مشغول شوید، ضروری است تا با مکان های مناسب پرنده نگری در ایران هستند آشنا شده و به این مکان ها سفر کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با پرنده نگری آشنا نموده و بیان می کنیم که کدام مناطق بهترین گزینه برای انجام این فعالیت هستند.

چگونه تبدیل به یک پرنده نگر شویم

برای این که تبدیل به یک پرنده نگر حرفه ای شوید، ضروری است تا وسایل مربوط به این فعالیت را جمع آوری نموده و آماده این کار شوید.

در ادامه شما را به صورت کامل با وسایل مورد احتیاج برای پرنده نگری آشنا خواهیم کرد، اما به صورت کلی از مهم ترین این وسایل می توان به کتاب راهنما، دوربین دو چشمی، دفترچه یادداشت و… اشاره نمود.

امروزه کلاس های آموزشی مختلفی در موسسات گردشگری برای آشنایی با فعالیت پرنده نگری برگزار می گردد و شما می توانید با شرکت در این کلاس ها با این فعالیت آشنا شده و پس از یادگیری مهارت های مورد احتیاج در یک باشگاه پرنده نگری در ایران عضو شده و به این فعالیت مشغول شوید.

وسایل مورد احتیاج برای پرنده نگری در ایران

اگر علاقه مند هستید تا تبدیل به یک پرنده نگر حرفه ای در جمع شوید، ضروری است تا وسایل مورد احتیاج برای این کار را خریداری نموده و در کنار یادگیری مهارت های مختلف از این وسایل به نحو احسن بهره ببرید. شما برای تماشای پرندگان باید این وسایل را جمع آوری نموده و سپس به دامان طبیعت بروید. اگر بخواهیم مهم ترین وسایل برای پرنده نگری را به شما معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لباس مناسب

اولین وسیله ای که برای پرنده نگری ضروری است تا خریداری کنید، یک لباس مناسب برای طبیعت گردی است که همرنگ با طبیعت باشد و به شما یاری کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در طبیعت استتار کنید، چرا که اگر رنگ لباس شما با طبیعت سازگار نباشد، پرندگان از فاصله بسیار دور متوجه حضور شما شده و از شما فاصله می گیرند.

خرید یک لباس مناسب با طبیعت می تواند به شما یاری کند تا به بهترین شکل ممکن بتوانید در دل طبیعت حرکت نموده و به فعالیت های مختلف در آن مشغول شوید.

کفش مناسب

با توجه به نوع مکان و طبیعتی که قصد رفتن به آن جا را دارید، ضروری است تا یک کفش مناسب برای پرنده نگری را خریداری کنید.

کلاه آفتابگیر

برای جلوگیری از آفتاب و داشتن دید کافی در طبیعت ضروری است تا یک کلاه آفتابگیر خریداری کنید. همچنین این کلاه به شما یاری می نماید تا در دل طبیعت مخفی شده و استتار مناسبی داشته باشید.

دوربین دو چشمی یا تلسکوپ

برای تماشای پرندگان از دور حتماً ضروری است تا یک دوربین دو چشمی مناسب و با کیفیت را خریداری کنید.

کتاب راهنمای پرندگان

برای آشنایی با گونه های مختلف پرندگان، نام آن ها، زیستگاه شان و پراکندگی شان ضروری است تا یک کتاب راهنمای پرندگان را به همراه داشته باشید و بتوانید از آن بهره ببرید.

دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت به شما یاری می نماید تا نکته برداری نموده و تجربیات خود را در این دفترچه ثبت کنید.

دوربین عکاسی

اگر عاشق عکاسی هستید، پیشنهاد ما این است که حتماً یک دوربین عکاسی حرفه ای نیز به همراه خود داشته باشید تا بتوانید از پرندگان عکاسی کنید.

بهترین مکان برای پرنده نگری در ایران

اگر علاقه مند هستید تا به دل طبیعت رفته و در ایران پرنده نگری کنید، ضروری است تا به سراغ مکان های مناسب برای این کار بروید. در ادامه شما را با چند مکان مناسب برای پرنده نگری آشنا خواهیم کرد.

شبه جزیره میانکاله

شبه جزیره میانکاله از شمال با دریای خزر، از جنوب با خلیج گرگان، از غرب با تالاب زاغمرز و از شرق با جزیره آشوراده همجوار است. این منطقه یکی از بهترین مکان ها برای پرنده نگری است و شما می توانید در آن انواع مرغابی، غاز وحشی، مرغ سقا، فلامینگو و پرستو دریایی را مشاهده کنید.

برای دسترسی به این منطقه ضروری است از جهت اصلی یاری گرفته و به سمت روستای زاغمرز بروید و با عبور از کنار زاغمرز به منطقه میانکاله برسید.

تالاب فریدون کنار

تالاب فریدون کنار یکی از مناطق پرنده نگری بسیار خاص در ایران است که در آن می توانید انواع غاز، مرغابی، قو، پلیکان، شاهین، عقاب دریایی، عقاب شاهی و… را مشاهده کنید.

با وجود تمامی گونه های مختلفی که در این منطقه وجود دارد، مهم ترین پرنده ای که در تالاب فریدون کنار وجود دارد درنای سیبری است که جزء کمیاب ترین پرندگان به حساب آمده و هر ساله در فصل زمستان از شمال مسافت سه هزار کیلومتری را طی نموده و به فریدون کنار می آیند.

اگر می خواهید از این منطقه دیدن کنید، ضروری است تا به وسیله جاده فریدون کنار به آمل یا بزرگراه بابلسر به بابل بهره ببرید. در فاصله سه کیلومتری جنوب بابلسر و فریدون کنار جاده ای وجود دارد که شما را به تالاب فریدون کنار می رساند.

پارک شهر تهران

اگر برای پرنده نگری دوست ندارید تا از پایتخت خارج شوید، به شما پیشنهاد می دهیم تا به سراغ پارک شهر تهران آمده و از آن دیدن کنید. این پارک در طول سال میزبان 40 گونه پرنده مختلف است. گروهی از این پرندگان از قاره آفریقا و از کشورهای شمال ایران خود را به پارک شهر تهران می رسانند.

خوشبختانه در این پارک شاهد سایت پرنده نگری نیز هستیم که به شما امکانات مختلف پرنده نگری را نیز ارائه می دهد و می توانید از آن ها بهره ببرید.

برای رسیدن به این پارک می توانید از خطوط 1 و 2 مترو بهره ببرید. شما می توانید به وسیله مترو امام خمینی (ره) خود را به این پارک برسانید. برای این کار ضروری است تا در این ایستگاه از قطار پیاده شده و به سمت خیابان خیام جنوبی بروید.

جهت دیگری که شما را به پارک شهر تهران می رساند استفاده از خط دو مترو تهران است. شما می توانید در ایستگاه حسن آباد از قطار پیاده شوید و در خیابان وحدت اسلامی با پیاده روی به سمت جنوب و به ورودی پارک شهر تهران برسید.

دیگر مناطق پرنده نگری در ایران

اگر بخواهیم مناطق پرنده نگری دیگر در ایران را به شما معرفی کنیم، می توان به مواردی همچون تالاب میقان، آبیک قزوین، سایت پرنده نگری تالاب قره قشلاق، جزیره قشم، مرداب انزلی، تالاب زریوار در مریوان کردستان و… اشاره نمود.

ایران

منبع: الی گشت
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1133

به "مکان های مناسب پرنده نگری در ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "مکان های مناسب پرنده نگری در ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های مناسب پرنده نگری در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید