معرفی هتل بوتیک ارسی تبریز

به گزارش بلندانیوز، تبریز به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران در شمال غرب کشور، همه ساله مقصد گردشگری هزاران نفر از ایرانیان و برخی از گردشگر های خارجی است.

معرفی هتل بوتیک ارسی تبریز

تبریز همچنین در زمره یکی از گران ترین مقاصد گردشگری در ایران واقع شده است و افرادی که راهی این شهر می شوند باید از توانایی مالی خود برای پرداخت هزینه های ضروری و رفاهی مطمئن باشند.

هتل های متعددی در این شهر وجود دارد که به علت معماری فوق العاده، امکانات مطلوب و خدمات رفاهی، مشمول پرداخت هزینه های بالایی می شوند؛ به همین علت است که تبریز را در مجموعه گران ترین مقاصد گردشگری در ایران قلمداد می کنند، چرا که هزینه اقامت، بیشترین هزینه ممکن را در مسافرت به شهر تبریز به خود اختصاص می دهد.

اگر می خواهید در مسافرت به شهر تبریز یک اقامتگاه خارق العاده را تجربه کنید، ما به شما هتل بوتیک ارسی را پیشنهاد می دهیم.

اقامت در این هتل که با عنوان (نمای تبریز قدیم در قلب تبریز مدرن) شناخته می گردد، می تواند به یکی از مهم ترین ابعاد گردشگری شما تبدیل گردد.

هتل بوتیک اُرُسی تبریز

این هتل یکی از جدیدترین بناهای شهر تبریز در زمینه اقامت و گردشگری است. صاحب این عمارت بسیار زیبا بیان می کند که قصد وی از ساخت این بنا، سکونت شخصی بوده است، اما بعد از تکمیل عمارت به این نتیجه رسیده است که می تواند از آن به عنوان یک اقامتگاه مجلل برای معرفی تبریز به گردشگران استفاده کند.

این هتل در چهار طبقه ساخته شده و دارای پنج باب اتاق است. سالن بسیار بزرگی که در بخش میانی ساختمان واقع شده است نمونه ای باشکوه از سبک های سنتی ایران در شهر تبریز بوده و معماری ساختمان نیز برگرفته از سبک ارسی با نشانه هایی از سبک مدرن است. به همین علت این هتل را با عنوان هتل اُرُسی می شناسند.

شیشه های هفت رنگی که در ساخت پنجره ها به کار رفته است، معماری ایران قدیم را در ذهن متبادر می کند.این مجموعه صرفا یک اقامتگاه نیست و خود نیز قابلیت تبدیل شدن به یک مجموعه گردشگری را دارد.

یکی از مهم ترین نقاط قوت این مجموعه قرار دریافت آن در منطقه شاه گولی است که به عنوان منطقه شاه نشین ها و افراد متمول در تبریز قدیم شناخته می گردد.

معماری و طراحی هتل بوتیک ارسی تبریز

هتل بوتیک به هتل هایی گفته می گردد که با هدف پذیرش تعداد محدودی از مهمانان بنا شده و با عنوان اقامتگاه گردشگران خاص شناخته می گردد. ارسی نیز نوعی معماری و طراحی در ایران قدیم است که به پنجره های مشبک اطلاق می گشت.

هتل ارسی یک ساختمان چهار طبقه است که در یک زمین هزار متری و با نمای سنگی سفید ساخته شده است. گچ بری ها و طراحی های زیبایی روی سنگ نماهای این هتل وجود دارد که توسط اساتید برجسته استان تبریز اجرا شده اند.

طبقات پایین هتل بوتیک اوروسی تبریز به رزرواسیون، کافه، رستوران و ایوان اختصاص دارد. درهای ورودی این هتل، پلکان های آن، پنجره های عمارت و تمام پنجره های داخلی، همگی چوبی هستند و با استفاده از شیشه های رنگی و زیبا طراحی شده اند. کاشی کاری ها و طراحی های داخلی هتل ظرافت بسیار زیادی دارند.

حیاط هتل بوتیک تبریز دارای حوض، گلدان های زیبا، باغچه، و نمای سنگی است. در طبقه اول یک پنجره بسیار گسترده ارسی وجود دارد.

در طبقه دوم، دو سرا به همراه خلوت کده و ایوان دیده می گردد. در طبقه سوم هم دو سرا همراه تماشاخانه قرار گرفته است اما طبقه چهارم در برگیرنده تک سرای الماس است که در کنار آن یک حمام شاهانه وجود دارد.

اتاق های هتل بوتیک تبریز

یکی از مهم ترین ویژگی های هتل بوتیک تبریز، کم بودن تعداد اتاق ها است که امکان یک اقامت بی نظیر را برای مهمانان فراهم می کند.

اتاق زمرد در این هتل بوتیک، صرفا ظرفیت یک نفر را دارد و حضور افراد اضافه حتی بچه ها نیز مورد پذیرش واقع نمی گردد.

این اتاق منحصر به فرد ترین اتاق هتل بوتیک شمرده می گردد. اتاق کهربا دارای یک تخت دو نفره است و در صورتی که تعداد افراد بزرگسال به سه نفر برسد، باید از سرویس های دو اتاق جداگانه استفاده کنند. این قاعده در خصوص تمامی اتاق های مجموعه وجود دارد.

اتاق یاقوت و لاجورد نیز دارای امکاناتی همانند اتاق کهربا هستند، با این تفاوت که بافت معماری آن ها با سایر اتاق ها متفاوت است.

اتاق های توئین نیز شامل دو اتاق زمرد و الماس می شوند که دارای دو تخت یک نفره بوده و به دو فرد بزرگسال به همراه یک کودک خردسال واگذار می گردد. امکان استفاده از یک اتاق برای سه فرد بزرگسال در هیچ کدام از اتاق های هتل بوتیک ارسی فراهم نشده است.

امکانات هتل بوتیک ارسی تبریز

شاید قدری تعجب برانگیز باشد، اما هیچ کدام از اتاق های این هتل مجلل دارای تلویزیون و یخچال نیستند. از آن جا که مالک این عمارت سعی کرده است بافت سنتی اتاق ها را به بهترین شکل ممکن حفظ کند، از قرار دادن تلویزیون و یخچال در داخل اتاق ها خودداری کرده و آن ها را در لابی و کافی شاپ مجموعه تعبیه کرده است.

از آنجا که در این هتل امکان پذیرش مهمان بیش از ده نفر وجود ندارد، خدمات مورد نیاز در کافی شاپ با سرعت بالایی اجرا شده و شما هرگز کمبود یخچال را در اتاق خود احساس نخواهید کرد. این هتل فضای آرام و دل چسبی دارد و شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید به کافی شاپ رفته و از امکانات آن استفاده کنید.

سایر امکانات رفاهی در اتاق ها به بهترین شکل ممکن تعبیه شده اند و شما می توانید اوقات بی نظیری را در این مجموعه باشکوه بگذرانید.

نکته قابل توجه این است که اتاق توئین الماس دارای سرویس بهداشتی در داخل اتاق نیست و سرویس این اتاق به صورت کاملا شاهانه در خارج از بخش مربوطه ولی به صورت اختصاصی بنا شده است.

ظرفیت پارکینگ در این مجموعه به تعداد اتاق ها است و برای جمعا پنج خودرو امکان استفاده از پارکینگ وجود دارد. از آنجا که حفظ آرامش مهمانان و بافت سنتی هتل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تفریح و سرگرمی های موجود در این مجموعه به دو بازی شطرنج و تخته نرد محدود شده است.

دسترسی آسان به ائل گلی

ائل گلی اولین جایی است که در تبریز به هر مسافری برای گشت و گذار پیشنهاد می گردد. این پارک که با نام های ائل گلی، ائل گولی، شاه گلی و شاه گولی نیز شناخته می گردد، مهم ترین منطقه تفریحی و مجموعه گردشگری در شهر تبریز است.

ائل گولی، یک مجموعه گردشگری به شکل باغ های ایران قدیم است که یک دریاچه و عمارت زیبا با عنوان کلاه فرنگی یا همان کاخ ایل گلی را در میان خود جای داده است.

این مجموعه دارای امکاناتی از قبیل مینی گلف، شهربازی، پیست اسکیت، زمین های ورزشی و شکم گردی بوده و انتخاب اول تبریزی ها و گردشگران تبریز برای تفریح و گردش بخصوص در شب های تابستان و پاییز است. شما با اقامت در هتل بوتیک اوروسی تبریز به راحتی به این مجموعه دسترسی خواهید داشت.

رستوران و کافه هتل بوتیک ارسی تبریز

هتل و کافه هتل بوتیک در یک فضای بسیار زیبا، شیک و با معماری ایرانی قرار دارند. کافی شاپ هتل ارسی با سرویس های چوبی یک فضای دنج را برای مهمانان خلق کرده است. سراسر این فضا با پنجره های مشبک و رنگارنگ پوشیده شده است، گویی که در زمان سفر کرده و راهی تبریز قدیم شده اید.

استفاده از خدمات رستوران و هتل صرفا با رزرو جا و انتخاب نوع غذا امکان پذیر است. امکانات رستوران و کافه این هتل شامل صبحانه، ناهار و شام می گردد.

این هتل از ساعت 8:30 صبح تا9:30 شب برای صبحانه تا شام سرویس دهی دارد اما خدمات کافی شاپ توسط پرسنل تا ساعت ده شب ادامه خواهد داشت.

هزینه اقامت در هتل بوتیک ارسی تبریز

قطعا نمی توان انتظار داشت هزینه اقامت در هتل بوتیک ها پایین باشد. هتل بوتیک ها در سراسر جهان به عنوان گران ترین اقامتگاه ها شناخته می شوند و اصولا اقامت در آن ها از طریق سیستم رزرواسیون صورت می گیرد.

از طرف دیگر هزینه های اقامت در یک هتل با توجه به ماه های خاصی از سال متفاوت است. اتاق ها نیز تفاوت های خاصی با یک دیگر داشته و حتی محل قرارگیری یک اتاق می تواند در قیمت اقامت در یک هتل موثر باشد. شما نیز بهتر است برای اطلاع از قیمت ها با شماره تلفن های درج شده در این وب سایت تماس بگیرید.

دسترسی به هتل بوتیک ارسی تبریز

آدرس هتل بوتیک ارسی تبریز : تبریز - خیابان ایل گلی - بالاتر از بیمارستان شهدا - کوی بهارستان - کوچه سوم - پلاک 19

ایرانگردیهتل

منبع: الی گشت
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1083

به "معرفی هتل بوتیک ارسی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هتل بوتیک ارسی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید