معرفی بازی نوروزی؛ Hades

به گزارش بلندانیوز، به سرانجام تعطیلات نزدیک می شویم و فرایند کوتاه تر شدن بازی های معرفی شده را رعایت نموده ایم. به عنوان یکی از بهترین بازی های سال گذشته و شاید چند سال اخیر، بازی Hades کاری می نماید که در سبک خود سابقه نداشته است. بازی های سبک روگ لایک به فرایند تکراری خود و ضعف روایی معروف هستند، اما Hades به عنوان یک روگ لایک، نه تنها پس از ده ها ساعت هنوز جذاب و تازه است، بلکه قصه و شخصیت هایی فراموش نشدنی دارد.

معرفی بازی نوروزی؛ Hades

پیش از اینکه به بازی ورود کنیم، بد نیست کمی از بازی های سبک روگ لایک بگوییم. در بازی های روگ لایک، پس از اینکه کشته می شوید، دوباره به ابتدای بازی بر می شد. در بسیاری بازی های این سبک، همه آنچه کسب نموده اید را هم از دست می دهید و زمانی که دوباره بازی را آغاز می کنید، باید از ابتدا برای خود آیتم و سلاح و مهارت های مختلف جمع آوری کنید. این فرایند در Hades هم رعایت شده است و پس از کشته شدن، تمام آیتم ها و ارتقاها را که طی این دور پیدا نموده اید، از دست می دهید. با این حال، در هاب اصلی بازی، که پس از کشته شدن به آن بازمی شد، امکان حفظ بعضی از قدرت ها و سلاح ها وجود دارد.

  • روگ لایک (Roguelike) در برابر روگ لایت (Roguelite): کدام بهتر است؟

گیم پلی Hades عالی است و با یکی از بهترین اکشن های چند سال اخیر طرف هستیم. تمام قدرت ها، دشمنان و الگوی حملات شان، سلاح ها و مهارت ها و به طور کلی تمام بخش های مختلف مبارزات به شکلی متعادل کنار یکدیگر قرار گرفته اند و چرخه ای عالی را به وجود آورده اند. زمانی که با یک دشمن جدید روبه رو می شوید، برای مبارزه با او هیجان زده می شوید و می خواهید راه درست مقابله با حملاتش را پیدا کنید. اینکه Hades نه تنها بعد از ده ها ساعت ذره ای تکراری نمی گردد و بلکه کاری می نماید تا نتوانید از پای آن بلند شوید و بخواهید حتی برای کمی پیشرفت، دوباره از ابتدا دور جدیدی را اغاز کنید، از اعجاب بازی است.

موضوع دیگری که در Hades حسابی غافلگیرتان خواهد نمود، چگونگی روایت داستان بازی است. معمولا در بازی های این سبک، عادت به شنیدن قصه نداریم، چون ساختار آن ها اجازه روایت یک قصه را به سادگی ممکن نمی نماید. با این حال، سازندگان Hades داستان بازی را به تدریج و با توجه به میزان پیشرفتی که داشته اید برایتان تعریف می نمایند. مهم تر از داستان خود بازی، که چگونگی فرار شخصیت اصلی بازی یعنی زاگریوس از دنیای مردگان و رهایی از پدرش که خود هیدس است را تعریف می نماید، شخصیت های بازی عالی از آب درآمده اند. مشخصا یکی از مهم ترین دلایل جذاب شدن شخصیت ها، طراحی های بصری شگفت انگیز و صداگذاری عالی آن هاست که صد البته در دیگر بخش های بازی هم به بهترین شکل پیاده شده اند.

فرایند سرگرم نماینده و اعتیادآور Hades را در بازی های زیادی پیدا نمی کنید. بازی تجربه ای تازه و نو دارد و روی کامپیوتر و نینتندو سوییچ قابل تهیه است. Hades به هیچ وجه طولانی نیست، اما اگر بخواهید می توانید برای مدتی زیاد و پشت سر هم آن را بازی کنید، در نتیجه در حال حاضر زمان بسیار مناسبی است تا سراغش روید.

نام بازی: Hades

تهیه نماینده: Supergiant Games

سازنده: Supergiant Games

سبک: اکشن

پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ

میانگین زمان تمام کردن: 30 ساعت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1341

به "معرفی بازی نوروزی؛ Hades" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بازی نوروزی؛ Hades"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید