مرورگر مایکروسافت اج با پشت سر گذاشتن سافاری، دومین مرورگر محبوب دسکتاپ در جهان شد

به گزارش بلندانیوز، مایکروسافت اج بر اساس داده های ارائه شده به وسیله سرویس تحلیل وب StatCounter، از سافاری اپل پیشی گرفته و به دومین مرورگر محبوب دسکتاپ دنیا تبدیل شده است.

مرورگر مایکروسافت اج با پشت سر گذاشتن سافاری، دومین مرورگر محبوب دسکتاپ در جهان شد

مایکروسافت اج اکنون در 10.07 درصد از رایانه های رومیزی در سراسر دنیا استفاده می گردد که 0.46 درصد بیشتر از سافاری است که در 9.61 رایانه های دسکتاپ استفاده می گردد. گوگل کروم با سهم 66.64 درصدی در جایگاه اول به جای مانده و فایرفاکس موزیلا با 7.86 درصد در جایگاه چهارم واقع شده است.

به عنوان مرورگر پیش فرض ویندوز 11، محبوبیت اج در ماه های اخیر افزایش یافته.

در ژانویه 2021، سافاری 10.38 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت که نشان دهنده کاهش تدریجی محبوبیت در 14 ماه گذشته است.

در همین حال، کروم که رتبه اول را به خود اختصاص داده، تعداد کاربران خود را به طور فزاینده ای در همین زمان افزایش داده است، اما شاید شگفت انگیز است که فایرفاکس از ابتدای سال، علیرغم به روز رسانی ها و بهبود های منظم، کاربر از دست داده. این نشان می دهد که سافاری در جایگاه سوم در خطر نیست، زیرا از فوریه تنها 0.23 درصد از سهم خود را از دست داده است، اما اگر اپل تصمیم بگیرد تا اواخر امسال تغییرات گسترده ای را در نحوه عملکرد سافاری در macOS 13 اعمال کند، اوضاع می تواند به سرعت تغییر کند.

در قسمت موبایل جنگ مرورگرها به چه صورت است؟

وقتی صحبت از پلتفرم های موبایل می گردد، داستان فرق دارد که عمده این تفاوت به این خاطر است که مایکروسافت، سیستم عامل موبایلی ندارد و بنابراین در موبایل دیگر به صورت پیش فرض در جایی نصب نمی گردد.

مطابق تجزیه و تحلیل StatCounter، مایکروسافت اج حتی به جمع شش مرورگر برتر موبایل راه پیدا نکرده، کروم رتبه اول 62.87 سهم استفاده را دارد، در حالی که سافاری با 25.35 درصد، به راحتی در جایگاه دوم واقع شده است. مرورگر سامسونگ با 4.9 درصد قدر رتبه بعدی است و خیلی با جایگاه دوم فاصله دارد.

آمار مرورگرها به صورت ترکیبی و کلی

با نگاهی به آمار کلی دسکتاپ و موبایل، کروم با 64.36 درصد پیشتاز است، سافاری با 19.13 درصد در رتبه دوم واقع شده است و مایکروسافت اج با 4.07 درصد از کل سهم بازار در رتبه سوم واقع شده است. فایرفاکس، اینترنت سامسونگ و اپرا به ترتیب با 3.41 درصد، 2.84 درصد و 2.07 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

البته معلوم نیست که اگر سافاری به صورت پیش فرض در مک ها نبود، چه رتبه ای در قسمت دسکتاپ داشت. این مرورگر اشکالات کمی نداشته و کاربران تجربه کاربری خوبی با آن ندارند. در WWDC سال گذشته، اپل یک طراحی مجدد رادیکال از مرورگر خود را معرفی کرد، اما این تغییرات با تمسخر کاربران روبرو شد و اپل در نهایت بسیاری از آن ها را قبل از انتشار نسخه نهایی در ماه سپتامبر لغو کرد.

اپل اگر نجنبد، شاید مرورگرهایی مثل Brave، Vivaldi و DuckDuckGo محبو تر شوند و سافاری را به زیر بکشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1873

به "مرورگر مایکروسافت اج با پشت سر گذاشتن سافاری، دومین مرورگر محبوب دسکتاپ در جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرورگر مایکروسافت اج با پشت سر گذاشتن سافاری، دومین مرورگر محبوب دسکتاپ در جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید