عوامل موثر بر آینده هنرجویان شاعر

به گزارش بلندانیوز، علی باباجانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به کارگاه عناصر شعر نخستین دوره آموزشی قاصدک گفت: دوستانی که برای این کارگاه ها انتخاب شدند، مقدمات شعر را به خوبی می دانند و این کار را برای ما راحت تر نموده است.

عوامل موثر بر آینده هنرجویان شاعر

باباجانی با اشاره به اینکه به وسیله بعد روانشناسی وارد بحث شعر کودک شدم، اضافه نمود: به خاطر همین من مبنای کار را بر این قرار دادم که کار را با شعر کودک شروع کنم، چون شاعر کودک باید با دو وجه آشنا باشد.

وی ادامه داد: وجه اول معرفی کودک درون است و وجه دیگر حسی است که شاعر باید نسبت بچه ها داشته باشد.

این شاعر کودک توضیح داد: امروز درباره تاریخچه شعر کودک مطالبی را بیان کردم و قبل از آن در خصوص عناصر شعری صحبت شد و ویژگی هایی که مرتبط با شعر کودک است و باید هر شاعری نسبت به آن آگاهی داشته باشد.

باباجانی یادآور شد: یکی از کارهایی که انجام دادیم، این بود که تمرین هایی را به هنرجوها دادیم و بر اساس این تمرین ها، تئوری های شعر را به بچه ها آموزش دادیم.

وی تاکید نمود: آینده هنرجویان شاعر به دو عامل بستگی دارد. اول عامل درونی است که مربوط به خود دوستان است. بنابراین باید انگیزه داشته باشند، شوق داشته باشند و کوشش نمایند. عامل دوم، عامل بیرونی است. عامل بیرونی مربوط به حمایت نهادهای فرهنگی است. این مهم با برگزاری جشنواره و چاپ آثار می تواند آینده خوبی را برای این جوانان رقم بزند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2064

به "عوامل موثر بر آینده هنرجویان شاعر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل موثر بر آینده هنرجویان شاعر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید