شناسایی بچه ها کار به وسیله اسکن عنبیه چشم

به گزارش بلندانیوز، سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی بچه ها کار و خیابانی به وسیله طرح اسکن عنبیه چشم برای تشکیل پرونده حمایتی اطلاع داد.

شناسایی بچه ها کار به وسیله اسکن عنبیه چشم

به گزارش تسنیم، محمدرضا حیدرهایی درباره طرح های حمایتی سازمان بهزیستی از بچه ها کار اظهار کرد: طی سالهای گذشته این حمایت در بخش های مختلف انجام شده است و با توجه به برنامه ریزی سازمان در مورد اثربخشی و تاثیرگذاری این طرح ها، بازنگری در طرح ها انجام شده است.

وی توضیح داد: در همین ارتباط در قالب طرح اقدام و عمل برنامه هایی در راستای حمایت از بچه ها کار پیش بینی شده است به طوری که در فاز اول، این بچه ها شناسایی و در صورتی که فاقد سرپرست یا بدسرپرست باشند، حمایت های لازم از آنها صورت می پذیرد.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح شناسایی بچه ها به وسیله اسکن عنبیه چشم گفت: در حال حاضر با توجه به تهیه 12 دستگاه، این طرح در 12 استان در حال اجرا است بعلاوه بنا داریم با توجه به برنامه ریزی انجام شده و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه، تعداد دیگری دستگاه خریداری خواهد شد تا این طرح در تمامی استانها اجرا گردد.

حیدرهایی با اشاره به اینکه ظرف دو تا سه ماه آینده در تمامی استانها طرح شناسایی بچه ها کار و خیابانی به وسیله اسکن عنبیه عملیاتی خواهد شد، گفت: در صورتی که این بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست باشند در سازمان بهزیستی نگهداری و مورد حمایت قرار می گیرند و در این طرح با شناسایی بچه ها به وسیله اسکن عنبیه، برای آنها پرونده حمایتی تشکیل می گردد.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعات بچه ها کار یادآور شد: با توجه به محدودیت های پذیرش اداره کل اتباع و بعلاوه عدم اجرای رد مرز این بچه ها، این افراد تا معین تکلیف، در سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1941

به "شناسایی بچه ها کار به وسیله اسکن عنبیه چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی بچه ها کار به وسیله اسکن عنبیه چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید