سفره خانه های سنتی همدان باید تعطیل گردد

به گزارش بلندانیوز، رئیس انجمن سفره خانه های سنتی و مجتمع های بین راهی استان همدان گفت: به نظر می رسد در هفته جاری به علت پیک شیوع کرونا ویروس، هزینه های بالا و نداشتن فروش مجبور به تعطیلی سفره خانه های سنتی باشیم.

سفره خانه های سنتی همدان باید تعطیل گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا بهار هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، امین ابوالقاسمی گفت: دستورالعمل ابلاغی میراث فرهنگی به تمامی مجتمع های بین راهی و سفره خانه های سنتی استان اعلام شده است.

وی اضافه نمود: جلسه ای آموزشی نیز با حضور مسئول پدافند غیرعامل استان و مسئول مرکز بهداشت و اورژانس برای کارکنان برگزار گردید و کل مجموعه های استان همدان آموزش کامل در این زمینه را کسب نموده اند.

ابوالقاسمی با اشاره این که طبق دستورالعمل میراث فرهنگی تمامی مجتمع ها و سفره خانه های سنتی استان همدان ضدعفونی می شوند، یادآور شد: در شرایط کنونی مردم تقریباً هیچ گونه استفاده ای از سفره خانه ها ندارند و متأسفانه ترس از کرونا ویروس به شدت در شهر احساس می گردد که امیدواریم شرایط هر چه زودتر به حالت عادی برگردد.

رئیس انجمن سفره خانه های سنتی و مجتمع های بین راهی استان همدان اظهار داشت: از هم اکنون مجموعه های اقامتی و گردشگری با کنسل سفرها روبرو شده اند و اگر اوضاع تا نوروز به همین روال باشد گردشگری استان و به تبع آن مجموعه های بین راهی و سفره خانه های سنتی ضرر زیادی را متحمل خواهند شد.

ابوالقاسمی در ادامه به تعداد و شرایط سفره خانه ها و مجتمع های بین راهی اشاره نمود و گفت: در استان همدان 20 سفره خانه سنتی و افزون بر 40 مجموعه بین راهی وجود دارد که تمامی سفره خانه ها دارای رتبه بندی درجه ممتاز و یک هستند و مجموعه های بین راهی نیز از استاندارهای لازم برخوردارند و استانداردسازی تعداد کمی از رستوران های منفرد بین راهی نیز در حال اجرا است.

وی گفت: در حالت عادی مجتمع های بین راهی و سفره خانه های سنتی استان همدان شرایط مطلوبی دارند. مجتمع ها پیشانی گردشگری استان هستند و سفره خانه های سنتی نیز شرایط خوبی دارند و خوشبختانه در پیک سفر مانند نوروز و تابستان گذشته حتی یک فقره شکایت از آن ها گزارش نشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 465

به "سفره خانه های سنتی همدان باید تعطیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره خانه های سنتی همدان باید تعطیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید