سامسونگ در فکر ساخت لپ تاپی است که دو بار تا گردد

به گزارش بلندانیوز، طی چند سال گذشته چندین گوشی تاشو راهی بازار شده و حالا به نظر می رسد که شرکت ها می خواهند رقابت بر سر لپ تاپ های مجهز به نمایشگرهای تاشو را شروع نمایند. مدتی قبل ایسوس از یک تبلت تاشوی 17 اینچی رونمایی کرد که به لطف همین مشخصه می تواند به عنوان لپ تاپ هم انجام وظیفه کند.

سامسونگ در فکر ساخت لپ تاپی است که دو بار تا گردد

بعضی از کاربران می گویند که چنین محصولاتی اصلا منطقی نیستند زیرا افراد مختلف خواستار استفاده از کیبوردهای فیزیکی هستند و برخلاف گوشی های هوشمند، در لپ تاپ ها کیبوردهای لمسی نمی توانند تجربه کاربری مناسبی را ارائه نمایند. از سوی دیگر، بعضی می گویند که این نوع لپ تاپ ها در مواقع موردنظر به یک نمایشگر غول پیکر تبدیل می شوند و می توانند کاربردهای مجذوب کننده تری به ارمغان بیاورند.

در این میان، مهندسان سامسونگ از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه نموده اند. این شرکت ظاهرا به جای اینکه نحوه استفاده کاربران از لپ تاپ ها را به طور انقلابی تغییر دهد، ایده امکان دو بار تا زدن لپ تاپ را مدنظر خود قرار داده است. در پتنتی که به تازگی سامسونگ ثبت نموده، شاهد لپ تاپی هستیم که مانند دیگر محصولات یک بار تا می گردد و نمایشگر و کیبورد روی یکدیگر قرار می گیرد. بعد از این کار، کاربران می توانند لپ تاپ را بار دیگر تا بزنند تا میزان آن نصف گردد.

در این طرح، علاوه بر استفاده از نمایشگر تاشو از کیبورد تاشو هم استفاده شده است. به همین دلیل در نهایت باید لپ تاپ بسیار کوچک تری روبه رو خواهیم شد که حمل و نقل آن را بسیار راحت تر می نماید. همانطور که احتمالا می دانید، ثبت پتنت ها لزوما به معنای عملی شدن طرح های مدنظر نیست. شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی سالانه هزاران پتنت را ثبت می نمایند که فقط بخش اندکی از آن ها به واقعیت تبدیل می شوند.

در این میان، بحث کاربردی بودن چنین محصولی یک سؤال بسیار مهم محسوب می گردد. اگرچه جابجایی لپ تاپ هایی که دو بار تا می شوند بدون شک کار راحت تری خواهد بود، اما از سوی دیگر ساخت چنین محصولی هزینه زیادی در پی دارد و معین نیست که آیا این افزایش هزینه ها ارزش چنین ایده ای را دارد یا نه. به نظر شما چنین ایده ای باید عملی گردد یا اینکه سامسونگ باید آن را برای همواره کنار بگذارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1756

به "سامسونگ در فکر ساخت لپ تاپی است که دو بار تا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ در فکر ساخت لپ تاپی است که دو بار تا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید