ربات ها دل بچه ها را برده اند! آیا این رابطه عاطفی برای بچه ها خطرناک است؟

به گزارش بلندانیوز، بچه ها تمایل بیشتری داشته اند که اسرار خود را با ربات ها در میان بگذارند و از جایگزین شدن آن ها با معلمان استقبال نموده اند.

ربات ها دل بچه ها را برده اند! آیا این رابطه عاطفی برای بچه ها خطرناک است؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، معمولاً در انیمیشن ها شاهد دوستی بین بچه ها و ربات ها هستیم و حالا دانشمندان در تحقیق نو خود که روی 111 یازده کودک بین 3 تا 6 سال اجرا شده است، ادعا نموده اند که بچه ها در مجموع بیشتر به ربات ها اعتماد دارند تا انسان ها.

برای انجام این تحقیق، بچه ها به گروه های مختلفی تقسیم شدند و فیلم هایی از ربات ها و انسان ها به آن ها نشان داده شده است. در این ویدیو، ربات و انسان ها مشغول برچسب گذاری اشیا مختلفی هستند. بچه ها با بعضی از این اشیاء آشنایی داشته اند و بعلاوه اشیاء نوی نیز به آن ها نمایش داده شده است.

ربات ها؛ دوستی مطمئن تر برای بچه ها

برای آنالیز مقدار اطمینان بچه ها به انسان های دیگر و ربات ها نیز در بعضی از قسمت های ویدیوها، اشیاء به طور نادرست به وسیله انسان و ربات نامگذاری شده اند؛ به عنوان مثال، هنگام نمایش یک بشقاب نام قاشق نمایش داده شده است. با این آزمایش، محققان کوشش داشتند تا حس بچه ها در خصوص اینکه به چه کسی می توانند اعتماد نمایند را درک نمایند.

در حالی که در ویدیوها کوشش شده تا قابلیت های انسان و ربات به یک میزان قابل اعتماد نمایش داده گردد، اما احتمال بیشتری وجود داشته که بچه ها بخواهند نام اشیاء نو را از ربات ها سوال نمایند و بعلاوه برچسب آن ها را دقیق تر می دانند.

علاوه بر این، بچه ها تمایل بیشتری داشته اند که اسرار خود را با ربات ها در میان بگذارند و با آن ها دوست شوند. بعلاوه بچه ها از جایگزینی معلم ها با ربات ها استقبال نموده اند.

چندین نکته قابل توجه دیگر در این تحقیق وجود دارد. به عنوان مثال بچه های بزرگ تر نسبت به بچه های کوچک تر به انسان ها اعتماد بیشتری داشته اند، اما این موضوع فقط زمانی درست است که نشان داده شده باشد ربات ها در مقایسه با انسان غیرقابل اعتماد هستند.

در مجموع، نتایج این تحقیق که در مجله Computers in Human Behavior منتشر شده است، نشان می دهد که بچه ها فکر می کردند به روبات ها بهتر از انسان ها می توان اعتماد کرد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 خرداد 1403 بروزرسانی: 11 خرداد 1403 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2106

به "ربات ها دل بچه ها را برده اند! آیا این رابطه عاطفی برای بچه ها خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها دل بچه ها را برده اند! آیا این رابطه عاطفی برای بچه ها خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید