راک استار گیمز: خرید و فروش NFT در جی تی ای آنلاین ممنوع است

به گزارش بلندانیوز، بحث ان اف تی (NFT) در چند سال اخیر بسیار داغ شده است. از این رو بسیاری از افراد ان اف تی و بلاکچین را آینده گیمینگ می دانند. اینکه این موضوع حقیقت دارد بحث دیگری است با این حال برای پیشرفت این ارزها در دنیای گیمینگ عناوین بازی باید از آن ها پشتیبانی نمایند. اینجاست که بحث کمی حساس می گردد. به علت اینکه بسیاری از شرکت ها با توجه به سابقه بد عناوین با ارز دیجیتال به آن اعتماد نداشته و از ارز دیجیتال استفاده نمی نمایند.

راک استار گیمز: خرید و فروش NFT در جی تی ای آنلاین ممنوع است

حال راکستار (Rockstar) سازنده یکی از بزرگ ترین عناوین آنلاین تاریخ یعنی جی تی ای (GTA) آنلاین است. حال در بیانیه تازهی قوانین خاصی را در خصوص ارز دیجیتال روی سرورهای نقش آفرینی (Roleplay Servers) اعمال نموده است. چندی پیش بود که این بیانیه منتشر شد و به بازیکنان اطلاعاتی در خصوص قوانین تازه داد.

در سرورهای نقش آفرینی بازیکنان در جی تی ای غرق می گردد. به این شکل که می توانند نقش یک فرد را کامل گرفته و در آن نقش زندگی نمایند. حال می خواهد یک پلیس باشد یا راننده تاکسی. این سرورها هواداران بسیار زیادی دارند. به علت اینکه افراد دوست دارند از زندگی خود خارج شده و جای پای یک فرد دیگر بگذارند. در بیانیه راکستار نوشته شده:

با وجود این بیانیه راکستار اعلام نمود که بعضی از اعمال درون این سرورها امکان پذیر نیست. در یک بخش که راکستار از آن به نام بهره برداری تبلیغاتی (Commercial Exploitation) یاد می نماید، گفته شده که بازیکنان نمی توانند لوت باکس های بازی را با ارز واقعی یا مجازی بفروشند. به همین علت بازیکنان اجازه استفاده از کریپتو را در قالب ان اف تی ندارند. هم راکستار و هم تیک تو (Take Two) در برابر چند کار دیگر نیز واکنش نشان خواهند داد:

  • استفاده نامناسب از نام و برند راکستار
  • وارد کردن کرکترهای بازی های دیگر در جی تی ای که این کرکترها به وسیله شرکت های دیگر ساخته شده باشند.
  • ساخت بازی، داستان، مأموریت و نقشه تازه در قسمت GTA Online
  • ایجاد مزاحمت برای سرور اصلی که راکستار از آن استفاده می نماید.

طبق چیزی که در انتهای بیانیه اعلام شده، راکستار می تواند این بیانیه را در هر زمانی که می خواهد تغییردهد. پس امکان دارد که در آینده نظر این شرکت در خصوص موضوع ان اف تی تغییر کند. در حال حاضر راکستار به ان اف تی اعتماد نداشته و از این رو قصد ندارد آن را در بازی خود وارد کند.

راکستار اولین شرکت نیست که علیه ان اف تی کاری انجام دهد. حدود 4 ماه پیش بود که شرکت موجنگ (Mojang) اعلام نمود که استفاده از ان اف تی و بلاکچین در بازی ماینکرفت ممنوع است. همینطور اینکه رئیس اپیک گیمز نیز اعلام نمود که با ارزهای دیجیتال ساخته شده بر اساس بازی فورتنایت مخالف است. البته با کل این ماجرا مخالف نیست. به علت اینکه عناوینی که از ان اف تی استفاده می نمایند در فروشگاه اپیک فروخته می شوند. برخلاف استیم که به طور کلی فروش بازی با ارز دیجیتال در آن ممنوع است.

منبع: Gamesindustry.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1962

به "راک استار گیمز: خرید و فروش NFT در جی تی ای آنلاین ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راک استار گیمز: خرید و فروش NFT در جی تی ای آنلاین ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید