رانا پلاس با سقف پانوراما و گیربکس 6 سرعته در آستانه ورود به بازار

به گزارش بلندانیوز، شرکت ایران خودرو برای عرضه انبوهی از رانا پلاس پانوراما آماده می شود؛ خودرویی که به اولین گیربکس 6 دنده داخلی مجهز است و به دلیل استفاده از دنده ششم، دور موتور پایین تر نگه داشته می شود، مصرف سوخت کمتر می شود و درنهایت راندمان موتور در سرعت های زیاد بهبود می یابد.

رانا پلاس با سقف پانوراما و گیربکس 6 سرعته در آستانه ورود به بازار

رانا پلاس نو ایران خودرو دارای مشخصات فنی نظیر موتور پرقدرت +TU5 با 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است. این موتور در مقایسه با موتور پایه TU5 به فناوری CVVT یا همان زمان بندی متغیر سوپاپ ها مجهز است که علاوه بر بهبود اندازه آلایندگی، قدرت و گشتاور آن را نیز افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی رانا پلاس اعلام شد

قبلاً اعلام شده بود که TU5 پلاس در تارا و رانا پلاس 110 اسب بخار را با گشتاور 150 نیوتن متر تولید می کنند، اما در تطبیق نهایی اسب بخار بیشتری از این پیشرانه استخراج شده است و از سویی با کاهش 6 نیوتن متر گشتاور نسبت به EC5 و TU5 پلاس اولیه، بازه بهره برداری از گشتاور بهبود پیدا کرده است.

باتوجه به جایگاه خودروی رانا پلاس به عنوان خودرویی با کیفیت و راحت، لزوم توجه به انتظارات مشتریان این خودرو و افزایش رضایتمندی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین سبب شرکت ایران خودرو پروژه رانا پلاس با گیربکس MT6 و سقف شیشه ای را برای ارتقا و بهبود ظاهر و سطح تجهیزات این محصول تعریف کرده است.

ایران خودرو در رانا پلاس پانوراما یک سری تغییرات کیفی (نسبت به رانا پلاس معمولی) نیز اعمال کرده که شامل بهبود سیستم جرقه زنی، بهبود پاشش سوخت، بهبود عایق بندی کابین، بهبود و تغییر ضرایب دنده، بهبود شتاب و حداکثر سرعت، کاهش استهلاک فنی موتور و کاهش آلایندگی موتور است.

از شاخصه های مهم خودروی رانا پلاس با سقف شیشه ای می توان به گیربکس نو و داخلی سازی شده آن اشاره کرد. برای اولین بار است که گیربکس 6 دنده و خودروی سواری مجهز به این نوع گیربکس در کشور تولید و عرضه می شود. دنده ششم در گیربکس MT6 موجب پایین نگاه داشتن دور موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش فشار روی موتور در سرعت های زیاد و درنتیجه افزایش عمر پیشرانه می شود.

این خودرو می تواند تا انتها سال 1404 صرفه جویی ارزی 87 میلیون دلاری برای کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما 6 دنده اعلام شد

از مهم ترین تجهیزات خودروی رانا پلاس با گیربکس MT6 و سقف شیشه ای می توان به فرمان برقی، کروز کنترل، مجموعه کنسول میانی بین 2 جایگاه و مجموعه کلیدهای شیشه بالابر درها و آینه برقی نو، غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه کلیدهای کنترلی بر روی فرمان (MFC) اشاره کرد.

این خودرو مانند رانا پلاس فعلی دارای امکانات و تجهیزات به روزشده ای مانند مجموعه داشبورد، چراغ های جلو و عقب نو، جلو پنجره طرح نو، مجموعه جایگاه ها با روکش نو به همراه ایزوفیکس، دستگیره ها و زه های جانبی همرنگ بدنه، آینه های جانبی نو راهنمادار و سنسور دنده عقب است.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1897

به "رانا پلاس با سقف پانوراما و گیربکس 6 سرعته در آستانه ورود به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانا پلاس با سقف پانوراما و گیربکس 6 سرعته در آستانه ورود به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید