تور ارزان هند: دیدنی های چابهار، هندوستان ایران

به گزارش بلندانیوز، دیدنی های چابهار

شهر بندری چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان بهشتی است که یکی از بایدهای ایرانگردی می باشد. این شهر که جزو منطقه ها آزاد محسوب می گردد در کنار دریای عمان دارای جاذبه های بسیاری است که آن را مقصد بسیار خوبی برای سفرهای داخلی نموده است. چابهار به هندوستان ایران معروف است زیرا در آن رسم و رسوم خاص و لباس های مردم کمی شبیه به مردم هندوستان می باشد. البته دیدنی های چابهار تنها به ساحل های آن محدود نمی شوند و این شهر جاذبه های دیگری هم دارد که ارزش سفر به آن را دوچندان می نماید. آب و هوای متعادل و خوب چابهار نیز جزو دلایلی است که صنعت گردشگری را در آن رونق بخشیده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با دیدنی های چابهار بیشتر آشنا شوید.

تور ارزان هند: دیدنی های چابهار، هندوستان ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

1- کوه های مینیاتوری

مجموعه کوه های منحصر به فردی که جزو پدیده های زمین شناسی محسوب می شوند جزو دیدنی های چابهار هستند که برای دسترسی به آن ها 40 تا 50 کیلومتر باید به سمت بندر گواتر بروید و پس از طی این مسافت در سمت چپ تان کوه هایی که به کوه های مریخی و یا مینیاتوری هستند را می توانید مشاهده کنید. آن ها تقریبا از منطقه کچو تا نزدیکی خلیج گواتر در امتداد ساحل ادامه دارند.

2- مسجد جامع دزک

این مسجد قدیمی با اینکه قدمت دقیق آن تعیین نیست اما بعضی از کارشناسان زمان ساخت آن را به دوران صفویه نسبت می دهند. مسجد دزک از خشت و چینه درست شده و سقف آن با فرآورده هایی از درخت نخل، خرما، گز و کنار ایجاد شده است. دو شبستان مسجد به شبستان تابستانی و زمستانی نامیده می شوند و ستون های آن را تا حدودی شبیه به سبک معماری مسجد تاریخانه دامغان می دانند. تاقچه های تزیینی و مقرنس هایی که در این مسجد وجود دارند از ویژگی های دیگر آن است.

3- موزه محلی چابهار

بنایی قدیمی که در دوران قاجار کاربرد متفاوتی داشت و به عنوان ساختمان فرمانداری استفاده می شد، اکنون به عنوان یک موزه محلی از دیدنی های چابهار محسوب می گردد. موزه شامل قسمت های مختلفی می باشد که آثاری از دوران پیش از تاریخ تا معاصر را در خود جای داده است. موزه محلی چابهار روی سکویی بنا گشته که یک متر و نیم ارتفاع دارد و 650 متر مربع مساحت آن می باشد. در دوران پیش از تاریخ می توانید آثار کشف شده در چابهار شامل خمره، دیگ مفرغی و … را مشاهده کنید. دوران تاریخی این مسجد نیز آثار متنوعی از جمله مصنوعات سفالی را برای نمایش ارائه داده است. بعلاوه در بخش معاصر این موزه مجسمه ها و آثار متنوعی از این دوران قابل مشاهده می باشد.

4- تالاب لیپار

اگر عاشق جاذبه های خاص هستید، به شما این خبر را می دهیم که در 15 کیلومتری شرق چابهار تالابی وجود دارد که رنگ آب آن صورتی است و به همین منظور به تالاب صورتی نیز خوانده می گردد. پرنده نگری یکی از تفریحات خوبی است که می توانید در این تالاب انجام دهید که وجود پرندگانی مانند چنگر، کشیم، حواصیل، باقرقره و … این فعالیت را هیجان انگیز می نماید.

5- غارهای بان مسیتی

مواردی دیگر از دیدنی های چابهار که بسیار شگفت انگیزند، مجموعه غارهای بان مسیتی هستند که در نزدیکی چابهار و در دامنه کوه شهبازبند در روستای تیس قرار دارند. این مجموعه دارای یک غار طبیعی و دو غار مصنوعی است که در کنار هم دیدنی و مجذوب کننده می باشند. غار طبیعی آن که به شکل نیم دایره دیده می گردد به وسیله تراشکاری در داخل غار کمی بزرگ تر شده است و یک آرامگاه کوچک در آن دیده می گردد. دهانه غار 80 سانتی متر است و سقف کوتاهی دارد.

6- درخت مکر زن

این درخت که به انجیر معابد نیز معروف است در شهرهای متفاوتی دیده می گردد که یکی از معروف ترین آن ها در چابهار واقع است. در اصل این درخت از هند شرقی آمده است و به گونه ای است که شاخه های آن به سمت پایین می فرایند و زمانی که به زمین می رسند مجددا ریشه می زنند. بعضی از ریشه های این درخت از ساقه های بیرون آن قابل مشاهده است که به ظاهر آن شکل عجیب و متفاوتی داده است. به این ریشه ها، ریشه های شمعی می گویند.

7- گِل فشان

می گردد گفت که یکی از متفاوت ترین دیدنی های چابهار کوه های گل فشان می باشند که بخشی از مهم ترین آن ها در نزدیکی بندر تنگ و در جایی به نام کنارک دیده می شوند. کوه گل فشان بندر تنگ که حدودا 100 متر ارتفاع دارد در صد کیلومتری شهر چابهار واقع می باشد. اگر به بالای کوه بروید می توانید ببینید که چاله ای با قطری کمتر از 1 متر و عمقی نیم متری وجود دارد که با گِل پوشیده شده است. ویژگی آن این است که در فواصل زمانی مختلف می توانید مقداری گل را مشاهده کنید که با صدایی خاص شبیه به ترکیدن حباب از این چاله خارج می شوند و در اطراف پراکنده می گردند.

8- منطقه حفاظ شده گاندو

اگر اهل طبیعت بکر و حیات وحش هستید بازدید از این مورد از دیدنی های چابهار را نباید فراموش کنید. شما می توانید در این منطقه تنها تمساح بومی ایران که با نام گاندو شناخته شده است را ببینید. بعلاوه شما شانس این را دارید که حیوانات دیگری مانند سیاهگوش، جبیر، سنجاب بلوچی، خدنگ، شغال، روباه و … را با گشت و گذار در این منطقه حفاظت شده مشاهده کنید.

9- خلیج گواتر

آخرین موردی که می خواهیم به آن اشاره کنیم خلیج گواتر می باشد که در نزدیکی شهر چابهار قرار گرفته است. این خلیج و بندر را می توان آخرین نقطه مرزی شهر چابهار دانست که با پاکستان هم مرز است و سواحل زیبای آن جزو ویژگی هایی هستند که سفر به آن را ارزشمندتر می نماید. در اطراف این بندر جنگل های حرا وجود دارند که به همین علت جزو منطقه ها حفاظت شده محیط زیست محسوب می گردد و گردشگران آن را یکی از برترین دیدنی های چابهار می دانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1770

به "تور ارزان هند: دیدنی های چابهار، هندوستان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: دیدنی های چابهار، هندوستان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید