در طبیعت چادر می زنید؟ این اصول را باید رعایت کنید

به گزارش بلندانیوز، سفرهای طبیعت گردی سفرهایی هستند که هم می تواند به طور یک روزه (بدون اقامت شبانه) انجام شود و هم با اقامت شبانه. اما باید این را هم دانست که کمپینگ و چادر زدن در طبیعت خودش اصولی دارد.

در طبیعت چادر می زنید؟ این اصول را باید رعایت کنید

کمپینگ یعنی زندگی به سبک انسان های اولیه ای که به جای خوابیدن در غار در یک چادر برزنتی یا حتی در پناهگاه های طبیعی می خوابند. بنابراین در هنگام جمع کردن وسایلتان تا آنجا که می توانید تجهیزات لازم را برای سفر بردارید. کمپینگ در طبیعت یعنی جایی که نه برق دارد و نه خبری از سیستم گازرسانی و اینترنت هست. پس برای یک شب اقامت و خورد و خوراک باید تدارک لازم را ببینید.

و اما در طبیعت و در زمان کمپینگ بهتر است چه کارهایی انجام دهیم!

مکان یابی مناسب

مکانی که برای برپایی چادر انتخاب می کنیم، هم از نظر مناسب بودن فنی آن مکان و هم از نظر همسازی با طبیعت دارای اهمیت است. یک مکان مناسب برای چادر زدن، دست کم باید 50 متر با رودخانه ها، چشمه ها و سایر منابع طبیعی و پهنه های گیاهی فاصله داشته باشد تا مبادا این منابع ارزشمند دچار آلودگی های ناخواسته شوند. هیچ چیز به اندازه مواد شیمیایی به منابع آبی لطمه نمی زند.

عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف

کافیست از قاشق و چنگال ها و ظروف مخصوصی که برای کمپینگ تولید می شوند و قیمت زیادی هم ندارند، استفاده کنید. استفاده از ظروف یک بار مصرف نه تنها در دراز مدت هزینه بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه باعث تولید زباله های بیشتری هم برایتان می شود.

رعایت اصول برپایی آتش

خیلی اوقات خبر به آتش کشیده شدن جنگل ها و منابع طبیعی را می شنویم غافل از اینکه حتی یک بی احتیاطی کوچک ما در سفری جمع و جور می تواند جنگل و مرتعی را طعمه حریق کند. اگر توانایی بردن منقل با خود را دارید، آتشتان را درون آن برپا کنید. اگر نه به وسیله سنگ های موجود در طبیعت و در جایی که گیاهی نروییده است، اقدام به ساخت اجاقی طبیعی کنید. این هم دیگر واضح است که هیزم آتش را باید از چوب های شکسته شده و بلااستفاده تهیه کرد تا به درختان صدمه وارد نشود.

رها نکردن زباله ها

هم عقل سلیم و هم تمامی آموزش هایی که از کودکی دیده ایم به ما می گویند که جای زباله ها در زباله دان است نه در بستر رودخانه ها، جنگل ها و کوهستان. در سفرهای طبیعت گردی خود باید زباله هایمان را با خود بازگردانیم و نباید آن ها را در طبیعت جای بگذاریم. رها سازی زباله ها در دل طبیعت به معنی از بین بردن آن و نشانگر رفتار غیر مسوولانه ما انسان ها در قبال این نعمت خدادادی است.

در کمپینگ چه بخوریم؟

اگر آشپزیتان چنگی به دل نمی زند زیاد لازم نیست خودتان را در سفر به زحمت بیندازید. انواع و اقسام غذاهای نیمه آماده و کنسروی هستند که می توانند برای یک شبانه روز سیرتان کنند.

اگر هم از آن دسته افرادی هستید که اهل خوردن غذاهای کبابی در دل طبیعت هستید و از آشپزی در طبیعت لذت می برید ماهی و مرغ کبابی ساده ترین غذاهایی هستند که هم زود آماده می شوند و هم مناسب طبخ در طبیعت هستند.

چه بپوشیم؟

باید بدانیم که کثیف شدن لباس ها در حین سفرهای این چنینی امری اجتناب ناپذیر است؛ پس بهتر است لباس های نو و یا لباس هایی که احیانا به آن ها علاقه خاص دارید را در کمپینگ نپوشید. شاید فکر کنید لباس های نخی انتخاب مناسبی برای سفر هستند، ولی در واقع اینطور نیست. لباس های نخی اگر خیس شوند باعث می شوند به شدت احساس سرما کنید؛ بنابراین اگر به یک منطقه خوش آب و هوا و معتدل سفر می کنید یک کت، لباس بلند، دستکش و جوراب گرم همراه داشته باشید. حتی داشتن یک جفت کفش اضافه سبک هم کار بسیار عاقلانه ای است.

لوازم بهداشتی

حتی اگر به سفری یک روزه هم می روید قطعا به لوازم بهداشتی که روزانه از آنها استفاده می کنید، نیاز پیدا خواهید کرد. برای مثال همراه داشتن صابون، کرم ضد آفتاب، پشه بند و البته جعبه کمک های اولیه الزامی است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1618

به "در طبیعت چادر می زنید؟ این اصول را باید رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در طبیعت چادر می زنید؟ این اصول را باید رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید