دره هفت حوض؛ منطقه ای عجیب و دیدنی خراسان، عکس

به گزارش بلندانیوز، در سکوتی وهم آلود که همچنان ادامه دارد هفت حوض استان خراسان را طبیعت با آب باران تراشیده است. 7حوضچه طبیعی بکر در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق در بلندی های رو به جنوب بینالود شکل گرفته که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. هر حوضچه به اندازه یک استخر است و آب از یکی به دیگری می ریزد.

دره هفت حوض؛ منطقه ای عجیب و دیدنی خراسان، عکس

هفت حوض منطقه ای است شامل صخره مانند ها و سنگ های صاف و صیقلی ، 7 حوضچه طبیعی زیبا و طبیعتی بکر و زیبا بعد از عبور از 7حوضچه است. برخی از 7حوضچه ای که در این منطقه در امتداد هم قرار دارند، به اندازه یک استخر کوچک هستند. آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و بعدی می ریزد تا به حوضچه آخر برسد. این پدیده طبیعی حوض ها یا دولین های متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق از در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.

در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق، مواد آهکی نرم در میان سنگ ها دچار فرسایش شده اند و شکل های ژئومورفولوژی دولین را ایجاد نموده اند و در واقع از دیدگاه مردم عادی این منطقه تنها هفت حوض زیبا با چشم اندازی زیباتر ایجاد شده در طی راستا رودخانه است.

بعد از عبور از 7 حوض اصلی که در امتداد هم قرار گرفته اند، به تک حوض های عظیم میرسید. بکر و دست نخورده بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکمفرما است آرامش عجیبی به شما هدیه می نماید؛ تنهاصدای جریان آب، گوش ها را نوازش می دهد.

چاپ، تبلیغات و عکاسی,تبلیغات

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بدانید بعد از رسیدن به این میدان مجبورید خودرو را پارک کنید. حدود 2 کیلومتر از راستا را پیاده طی کنید تا به هفت حوض برسید. به دلیل و جود سنگ های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه در نظر داشت.

به گردشگران پیشنهاد می گردد تا حد امکان و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان بهره برده و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و... به همراه داشته باشند. برای چادرزدن در منطقه آذوقه همراه خود ببرید، چون در آن حوالی مغازه یا سوپر مارکتی پیدا نمی کنید.

مسئله دیگر صاف، صیقلی و مسطح بودن بیش از حد سنگ های آنجاست. اگر می خواهید از هر هفت حوض به راحتی عبورکنید و لذت دیدن طبیعت بی مانند آن را از دست ندهید کفش های راحتی بپوشید که بتوانید راحت روی سنگ ها حرکت نموده و از آنها عبور کنید. در خاتمه دوربین عکاسی را از قلم نیاندازید و مراقب باشید بعد از آنکه محیط را ترک می کنید، از خود اثری باقی نگذارید. نه زباله، نه یادگاری و نه آسیبی که محیط را زشت و آلوده کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1356

به "دره هفت حوض؛ منطقه ای عجیب و دیدنی خراسان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره هفت حوض؛ منطقه ای عجیب و دیدنی خراسان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید