خشونت پلیس صدها معترض آلمانی را به خیابان ها کشاند

به گزارش بلندانیوز، دو شهر هامبورگ و دوسلدورف آلمان شاهد تظاهرات صدها تن از معترضان در اعتراض به خشونت پلیس این کشور بودند.

خشونت پلیس صدها معترض آلمانی را به خیابان ها کشاند

به نقل از خبرگزاری آلمان، این تجمعات پس از آن بر پا شدند که ویدیوهایی از تاکتیک خشونت آمیز پلیس در دوسلدورف و هامبورگ در شبکه های اجتماعی انتشار یافت که در یکی از آنها یک افسر پلیس زانوی خود را مدتی روی گردن یک مظنون قرار داده بود.

عملیات پرمناقشه پلیس در این دو شهر فیلمبرداری شده و در سطحی وسیع در شبکه های اجتماعی پخش شد که خشم معترضان را تحریک کرد.

در این ویدیوی جنجالی، یک مامور پلیس در شهر دوسلدورف در غرب آلمان در حالی زانویش را برای چند ثانیه روی گردن یک مظنون قرار داد که این ویدیو بسیاری را به یاد کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا انداخت که به شکل مشابهی یک مامور پلیس زانویش را روی گردن این شهروند سیاه پوست آمریکایی گذاشت و او را خفه کرد.

دولت ایالت راین شمالی-وستفالیا در آلمان خواهان تحقیقات درباره این حادثه شده است.

در یک ویدیوی منتشر شده از بندر شمالی هامبورگ نیز چند افسر پلیس دیده می شوند که به سمت نوجوانی که مشغول راندن یک اسکوتر برقی روی آسفالت خیابان است، حمله می نمایند. منتقدان، نحوه برخورد این افسران پلیس را نیز افراطی و همراه با سوءاستفاده خواندند. اتحادیه پلیس آلمان از اقدامات این نیرو دفاع نموده و گفته که این تصاویر برای منفی نشان دادن پلیس مورد استفاده قرار گرفته اند.

براساس برآوردها حدود 300 تن در تجمع اعتراضی دوسلدورف و حدود 250 تن نیز در تجمع هامبورگ حضور پیدا کردند. معترضان بنرهایی حمل می کردند که رویشان نوشته شده بود: ما تمامی اشکال خشونت پلیس را محکوم می کنیم و همچنین نوشته شده بود همبستگی در همه زمان ها.

این تظاهرات از سوی چند گروه چپگرا و سازمان مدنی ضدنژادپرستی سازماندهی شده بود. گزارش شد که مادر نوجوان 15 ساله ای که حادثه هامبورگ به او مربوط بود نیز در تجمع شرکت نموده است.

هر دو ویدیوی جنجالی مربوط به برخورد پلیس آلمان در پی اعتراضات جنبش جان سیاه پوستان مهم است، در تابستان جاری در آلمان که با الهام دریافت از تظاهرات معترضان آمریکایی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس برگزار شدند، مطرح شده اند.

بالا دریافت تنش ها میان پلیس و گروه های جوانان آلمانی در شهرهای عظیم این کشور خبرساز شده است. اواخر ژوئن شهر اشتوتگارت شاهد اعتراضاتی در پاسخ به برخورد نامناسب پلیس در حین بازرسی به بهانه کشف مواد مخدر بود. در ماه ژوئیه شهر فرانکفورت آلمان هم شاهد ناآرامی هایی بود که منجر به دستگیری ده ها تن شدند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 965

به "خشونت پلیس صدها معترض آلمانی را به خیابان ها کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت پلیس صدها معترض آلمانی را به خیابان ها کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید