حضورمان در کاپ های جهانی ارزشمند است، باید از آسیا بیرون برویم

به گزارش بلندانیوز، محمد ابوحیدری به دنبال آغاز اردوهای تیم ملی سرعت و اعزام یک نماینده ایران به کاپ جهانی کانادا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اردوی جوانان از قبل آغاز شده بود و اردوی بزرگسالان نیز از روز آدینه آغاز شده است تا برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوند. ما در مجموع سه اردو را برای رکابزنان پیش بینی نموده ایم و سه هفته جلوتر هم به رقابتهای مالزی می رویم تا در آنجا تمرین کنیم.

حضورمان در کاپ های جهانی ارزشمند است، باید از آسیا بیرون برویم

وی ادامه داد: تنها یک نفر را برای حضور در مسابقات کاپ دنیای کانادا انتخاب نموده ایم که در این هفته راهی این رقابتها خواهد شد. برنامه ریزی ما برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیاست و بعد از آن در یکی از مراحل کاپ های دنیای که در بلاروس است می توانیم شرکت کنیم.

سرمربی تیم دوچرخه سواری سرعت کشورمان در خصوص چگونگی دریافت امتیاز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا و المپیک نیز اضافه کرد: همین که در رقابتها حضور پیدا کنیم به ما امتیاز می دهند از طرفی رتبه ورزشکاران نیز امتیاز دارد. اگر در قهرمانی آسیا هم نتیجه بگیریم امتیاز خوبی دریافت کرد. برای دریافت امتیاز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا اصلش این است که ابتدا در مسابقات کاپ دنیای شرکت کنیم تا امتیاز اولیه را بگیریم و بعد رقابتهای دیگر نیز هر کدام برای ما امتیاز دارد. رده بندی رکابزنان نیز مهم می باشد.

وی در خصوص اینکه آیا رکابزنان شانس حضور در مسابقات قهرمانی دنیا را بدست خواهند آورد، توضیح داد: من امیدوارم حداقل یک سهمیه دنیای بگیریم. این آغاز کارمان در عرصه رقابتهای دنیای است. برنامه اصلی ما برای سالهای بعد است. سال جاری برای بازیهای المپیک امتیاز نمی دهند اما بعد از اتمام بازیهای آسیایی حضور در تمام کاپ های دنیای و مسابقات قهرمانی دنیا امتیاز ورودی المپیک دارد و تمام این برنامه ها آغازی است برای اینکه بتوانیم قبل از المپیک 2020 سهمیه پیست را بگیریم.

حیدری در خصوص اینکه رکابزنان از کمبود امکانات گلایه مند هستند نیز گفت: از لحاظ دوچرخه در سطح قابل قبولی هستیم اما در بحث لوازم یک سری کمبود داشتیم که خرید نموده ایم اما واقعا یک سری لوازم جانبی هست که در آن بخش کمبود داریم. اما مهمترین مسئله این است که بودجه فدراسیون تامین گردد تا بتوانیم در تمام کاپ های دنیای و رقابتهای بین المللی شرکت کنیم. اگر می خواهیم سهمیه المپیک بگیریم باید از آسیا بیرون آمده و در تمام مسابقات اروپایی حاضر شویم.

وی اظهار داشت: رکابزنان ما در کاپ دنیای لهستان نتیجه نگرفتند اما حضورمان در این رقابتها یک جهش خیلی خوب بود. ما می توانستیم به یک کاپ آسیایی برویم و 10 مدال طلا هم بگیریم اما ارزش اش کمتر از این رقابتها بود چرا که بچه ها از لحاظ ذهنی آماده تر شدند که در رقابتهای مهم حاضر شوند. هرچه تعداد این رقابتها بیشتر گردد شانس ما هم برای اینکه نتیجه بگیریم بیشتر می گردد.

مربی تیم ملی ادامه داد: من یک مثال برای شما می زنم. مالزی 14 سال است یک مربی استرالیایی آورده و کار می نماید و الان نتیجه گرفته است. در مسابقات لهستان نفرش نتیجه نگرفت اما در کاپ بعدی نتیجه گرفت و مطمئنا در المپیک نتیجه خواهند گرفت مثل المپیک برزیل که مدال برنز گرفتند و در رقابتهای دنیای هم اول شدند. ما هم باید در مسابقات بزرگ شرکت کنیم و هم به ورزشکار و هم مربی یک فرصت یکی دو ساله داده گردد تا نتیجه بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 245

به "حضورمان در کاپ های جهانی ارزشمند است، باید از آسیا بیرون برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضورمان در کاپ های جهانی ارزشمند است، باید از آسیا بیرون برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید