حذف سروش، بله و آی گپ از گوگل پلی

به گزارش بلندانیوز، دیجیاتو: سه پیغام رسان بومی و دو اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند کشور از گوگل پلی حذف شدند. آنالیز های اولیه نشان می دهد که نه تنها خود اپلیکیشن ها از گوگل پلی حذف شده بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت ها از گوگل پلی حذف شده است. آنطور که بعضی از این تیم ها می گویند، آنها ایمیل مبنی بر حذف شدن این اپلیکیشن بخاطر تحریم ها دریافت نموده اند. در حال حاضر کاربران نمی توانند این اپلیکیشن ها را از گوگل پلی دانلود و یا آپدیت نمایند.

حذف سروش، بله و آی گپ از گوگل پلی

چند اپلیکیشن بومی از سرویس گوگل پلی حذف شدند. اسامی این اپلیکیشن ها به این توضیح است: اسنپ، تپسی، سروش، بله، آی گپ. حذف بعضی از این برنامه ها از عصر روز گذشته 24 آبان اتفاق افتاده و بعضی از آنها نیز ظهر امروز دچار این موضوع شدند. آنالیز های اولیه این موضوع را نشان داد که ظاهرا حذف آنها به دست خود گوگل صورت گرفته و ایمیل دریافتی از سوی گوگل به صاحبین این کسب و کارها، این موضوع را تایید نموده است. روابط عمومی تپسی نیز در تبادل نظر با دیجیاتو این موضوع را تایید کرد.

پیگیری ها از این تیم ها برای چرایی حذف شدن اکانت آنها از گوگل پلی تا این لحظه به این موضوع رسیده که علت این ماجرا تحریم ها اعلام شده است. این موضوع زمانی عجیب می گردد که طی ماه های اخیر تحریم های فناوری زیادی نسبت به کاربران و کسب و کارهای آنلاین ایرانی برداشته شده بود اما حالا بار دیگر به نظر می رسد که خود گوگل دست به حذف یک سری از اپلیکیشن های ایرانی زده است.

پیش از این نیز گوگل پلی چندین بار اپلیکیشن های ایرانی را تحریم نموده بود و آنها را از سرویس گوگل پلی پاک نموده بود. این موضوع اما سال هاست که رخ نداده و حالا دوباره در اقدامی مجدد، 5 اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی حذف شده اند. این احتمال نیز وجود دارد که تعداد اپ های حذف شده از دیروز بیشتر از 5 عدد باشد. در بین اپلیکیشن های حذف شده نام سه پیغام رسان بومی و دو اپلیکیشن مختص سامانه های حمل و نقل هوشمند به چشم می خورد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1973

به "حذف سروش، بله و آی گپ از گوگل پلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سروش، بله و آی گپ از گوگل پلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید