جاده وفاق بین شهرهای ساحلی دیر و کنگان ساخته می شود

به گزارش بلندانیوز، معاون امورعمرانی استاندار بوشهر گفت: پروژه ارتباط شهرهای کنگان، بنک، بردستان، دیر با رویکرد ایجاد محور ساحل گردشگری در نقطه جنوبی استان بوشهر در قالب جاده وفاق بین دو شهرستان دیر و کنگان ساخته می شود.

جاده وفاق بین شهرهای ساحلی دیر و کنگان ساخته می شود

به گزارش خبرنگاران از کنگان، سیدمحمدحسن باستی ظهر امروز در نشست بررسی توسعه راه های ارتباطی بین شهرهای ساحلی مناطق جنوبی استان بوشهر با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت سواحل برای توسعه طرح های گردشگری گفت: در این راستا پروژه های گردشگری در قالب دهکده و مناطق گردشگری در استان بوشهر تدوین و اجرایی شده است.

وی یکی از راه های توسعه و پیشرفت هرشهرستان وجود راه و جاده دسترسی دانست و شرح داد: زیرساخت توسعه و پیشرفت مناطق با توسعه راه ها محقق می شود که در این راستا در استان بوشهر 9 پروژه بزرگراهی اجرایی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از ساخت پروژه جاده وفاق بین دو شهرستان ساحلی دیر و کنگان خبرداد و خاطر نشان کرد:پروژه ارتباط شهرهای کنگان، بنک، بردستان، دیر با رویکرد ایجاد محور ساحل گردشگری در نقطه جنوبی استان بوشهر در قالب جاده وفاق بین دو شهرستان دیر و کنگان ساخته می شود.

باستی اضافه نمود : ساخت جاده وفاق که راستا دو بندر دیر و کنگان را از راه ساحلی فراهم می کند، ضمن کوتاه شدن راستا دو شهر اتحاد و وفاق اهالی دو بندر را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه ساخت جاده وفاق سبب فراهم شدن توسعه زیرساخت های توریستی و گردشگری می شود شرح داد: این پروژه ظرف چند هفته آینده با توجه به تعیین دقیق راستا و تعیین برآورد هزینه ها و تهیه اسناد مناقصه اجرایی می شود.

فرماندار کنگان نیز با اشاره به نقش مهم اجرای جاده وفاق در این منطقه اضافه نمود: جاده وفاق به طول 7.5 کیلومتر طراحی شده که فاصله دو شهرستان کنگان و دیر را کاهش می دهد.

عبدالنبی یوسفی اظهار داشت: ساخت این جاده ضمن اینکه سبب کوتاه کردن فاصله دو شهرستان دیر و کنگان می شود زمینه توسعه وفاق، ترویج مناسبت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین دو شهرستان فراهم می کند.

وی با بیان اینکه شهرستان کنگان از ظرفیت مهم ساحل برخوردار است شرح داد: ساحل در هر منطقه مهم ترین ظرفیت برای اجرای طرح های مختلف اقتصادی محسوب می شود که از این حوزه باید بهره برداری مطلوب کرد.

یوسفی با تاکید بر این موضوع که جاده ساحلی در محدوده شهر کنگان هم اکنون در مرحله زیر سازی است گفت: از آنجایی که طرح دهکده گردشگری این شهرستان اجرایی شده این جاده می تواند بر رونق حوزه گردشگری در این شهرستان بیفزاید.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 559

به "جاده وفاق بین شهرهای ساحلی دیر و کنگان ساخته می شود" امتیاز دهید

9 کاربر به "جاده وفاق بین شهرهای ساحلی دیر و کنگان ساخته می شود" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده وفاق بین شهرهای ساحلی دیر و کنگان ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید