تاثیر کرونا بر تغییر سبک زندگی دانش آموزان، خانواده ها تسلیم شرایط موجود نشوند

به گزارش بلندانیوز، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با اشاره به تاثیر تعطیلی مدارس بر تغییر سبک زندگی دانش آموزان گفت: از خانواده ها می خواهیم تسلیم شرایط موجود نشوند. در خانه مرتب فعالیت بدنی را با آموزه هایی که در شبکه شاد گذاشتیم به کار بگیرند و از فست فودها و غذاهای چرب و شیرین کمتر استفاده نمایند.

تاثیر کرونا بر تغییر سبک زندگی دانش آموزان، خانواده ها تسلیم شرایط موجود نشوند

الهه حسن پور در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تاکید بر ضرورت توجه به سبک زندگی دانش آموزان در دوران خانه نشینی و تعطیلی ناشی از کرونا اظهار کرد: سبک زندگی را می توان در چند حیطه تقسیم بندی کرد که تغذیه سالم، فعالیت بدنی، سلامت روان، خواب کافی و پرهیز از دخانیات از این جمله است.

وی اضافه نمود: سبک زندگی در دوران کرونا در موارد یاد شده، آسیب دیده است و به ویژه در جمعیت بچه ها و نوجوانان به سمت سبک زندگی غلط پیش رفته است. اکنون آنها دیرتر می خوابند و صبح دیرتر بیدار می شوند در حالی که هورمون های خوب بدن برعکس ترشح می گردد و قبلا این اتفاق به واسطه صبح زود بیدار شدن و به مدرسه رفتن می افتاد اما این نظم به هم خورده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با بیان اینکه بچه ها به لحاظ تغذیه ای هم آسیب دیده اند اظهار کرد: گرایش دانش آموزان به سمت خوردن خوراکی های ناسالم و تنقلاتی رفته که ما قبلا ورود آنها به مدرسه را کنترل می کردیم و درباره میان وعده های خوب به بچه ها آموزش می دادیم.

حسن پور اضافه نمود: تحرک و فعالیت بدنی هم نسبت به همه موارد گفته شده بیشتر آسیب دیده است. بچه ها کم تحرک شده اند و باید در فضای خانه و قرنطینه بمانند. در حالی که قبلا به مدرسه رفت و آمد می کردند، زنگ ورزش داشتند و در حیاط بازی و جست و خیز می کردند، اما اکنون به بازی های کامپیوتری گرایش پیدا نموده اند.

وی با بیان اینکه بسیار سعی کردیم ورزش در خانه را با خانواده ترویج کنیم، اما واقعیت این است که وقتی بچه ها را در مدرسه در اختیار داریم بیشتر روی نظم زندگی شان تاثیرگذاریم گفت: ارتباط حضوری مستمر با اولیاء هم بسیار به ما یاری می کرد. بحث سلامت روان بچه ها هم لطمه دیده و آنها به مقدار بیشتری شاهد مشاجرات خانوادگی و امر و نهی از سوی مادرها هستند. مادرها هم خسته شده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با اشاره به شرایط نامناسب شاخص توده بدنی بچه ها و افزایش وزن در بچه ها گفت: گزارش های کلان کشوری حاکی از آن است که بعضی آسیب های اجتماعی افزایش یافته، تعداد بچه ها کار بیشتر شده و ازدواج کم سن ها و شاید طلاق هم بیشتر شده است. در دوران پساکرونا روزهای سختی پیش رو داریم و باید برنامه های بسیاری هم برای اولیا و هم دانش آموزان تدارک ببینیم.

حسن پور تاکید نمود: توصیه ام به اسم معاون تربیت بدنی و سلامت این است که خانواده ها در این محورهای یاد شده یاری نمایند و تسلیم این شرایط نشوند. در خانه مرتب فعالیت بدنی را با آموزه هایی که در شبکه شاد گذاشتیم به کار بگیرند و از فست فودها و غذاهای چرب و شیرین کمتر استفاده نمایند. ضروری است خانواده ها گرایش بچه ها را به سمت مصرف سبزیجات، پروتئین ها، لبنیات و میوه ها ببرند و علاوه بر تغذیه به خواب بچه ها اهمیت بدهند که شبها زودتر و با آرامش و به مقدار کافی بخوابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1577

به "تاثیر کرونا بر تغییر سبک زندگی دانش آموزان، خانواده ها تسلیم شرایط موجود نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر تغییر سبک زندگی دانش آموزان، خانواده ها تسلیم شرایط موجود نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید