بارشهای شدید آسیبی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است

به گزارش بلندانیوز، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، بارشهای شدید آسیبی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است.

بارشهای شدید آسیبی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است

عطا حسن پور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: با آنالیز های صورت گرفته، خوشبختانه هیچ خسارتی به ابنیه تاریخی لرستان در پی بارشهای اخیر وارد نشده است.

وی توضیح داد: بارش باران که از روز چهارشنبه 23 فروردین شروع شد و تا روز پنجشنبه ادامه داشت، موجی از نگرانی را برای دوستداران میراث کهن استان بدنبال آورد که آنالیز های میدانی حاکی از عدم خسارت به این ابنیه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه لرستان با دارا بودن بیش از 100 پل تاریخی به عنوان سرزمین پلهای تاریخی شناخته شده، اضافه نمود: قرار گرفتن این پلها در مسیر رودخانه ها و بالا آمدن آب در پی بارش شدید باران، این بناها را در معرض خطر سیلاب قرار داده است.

حسن پور به شرایط پل کشکان به عنوان مادر پلهای تاریخی در پی بارش شدید باران در لرستان و خروشان شدن رودخانه کشکان اشاره نمود و اضافه نمود: خوشبختانه با توجه به ایجاد کمربند حفاظتی که در پایه های این پل ارزشمند صورت گرفته، علیرغم شدت باران و پر آب شدن رودخانه کشکان، هیچ گونه خسارتی به این پل تاریخی وارد نشده است.

وی بعلاوه با اشاره به ممنوع بودن تورهای گردشگری استان در روزهای 23 و 24 فروردین در پی بارش شدید باران اضافه نمود: این بارشها موجب مسدود شدن مسیر دسترسی بعضی از نقاط گردشگری لرستان از جمله آبشار بیشه و آبشار نوژیان خرم آباد شد و تیم های کارشناسی اداره کل نیز گشتهای نظارتی خود را برای خسارت احتمالی به تأسیسات گردشگری در دستور کار قرار دادند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 2026

به "بارشهای شدید آسیبی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارشهای شدید آسیبی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید