انجام بازسازی نقاط بحرانی پل دنیا آرا در روزهای آینده

به گزارش بلندانیوز، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، انجام بازسازی نقاط بحرانی پل دنیا آرا در روزهای آینده صورت می گیرد.

انجام بازسازی نقاط بحرانی پل دنیا آرا در روزهای آینده

غلامرضا ترک، معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر در خصوص شرایط پل دنیا آرای خرمشهر اظهار کرد: این پل در سال 1380 به بهره برداری رسید که با توجه به اینکه دفتر فنی استانداری خوزستان پیگیری این کار را انجام داده بود، اطلاعات دقیقی در خصوص آن نداریم و منتظر اعلام اطلاعات فنی پل هستیم.

وی اضافه کرد: پل ها سازه امنیتی هستند و باید بازدیدهای دوره ای از آنها انجام گردد تا مسائلی که به مرور زمان ایجاد می شوند ترمیم و بازسازی شوند اما متاسفانه به علت مسائل شهرداری و بودجه هایی که جذب نشد و هزینه های بالای تامین، نگهداری و بازسازی پلها، این امر برای پلهای خرمشهر اجام نشده است.

ترک بیان کرد: اخیرا بازدیدهای مکرری از این پلها انجام شد؛ دو پل آزادی و دنیا آرای خرمشهر از نظر سازه مسئله ای ندارند اما مسائل فنی جزئی دارند.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر اضافه کرد: بیشتر مشکل پل دنیا آرا در عرشه پل است؛ با توجه به اینکه پل سازه مرکب فلزی و بتنی دارد و عرشه بتنی آن روی سازه فلزی قرار گرفته است، بارندگی ها و آب یون دار کارون موجب شده رطوبت و یون ها روی بتن و میلگرد تاثیر بگذارد که به مروز زمان موجب فرسودگی پل می گردد.

وی اضافه کرد: به علت انجام نشدن بازدیدهای دوره ای از این پل، بعضی نقاط فرسوده شده اند و کاور بتن ریزش می نماید اما این شرایط بگونه ای نیست که خطر فرو ریختن پل یا سقوط خودرو وجود داشته باشد؛ شاید یکی دو قطعه بتنی کمی ریزش نمایند اما نه اینکه فکر کنیم ناگهان سازه پل دگرگون می گردد و اتفاقی مانند متروپل رخ می دهد.

ترک بیان کرد: باید هر سال نسبت به ترمیم درزهای انبساطی پل اقدام کرد که متاسفانه در یکی دو سال اخیر این کار انجام نشد و بعلت تردد ماشین آلات سنگین، درزهای انبساطی پل بویژه بخش جنوبی آن دچار آسیب شده که باید هرچه سریعتر بازسازی گردد.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر گفت: پیمانکاران بازسازی درزهای انبساطی و نقاط بحرانی پل دنیا آرا انتخاب شده اند و در روزهای آینده این پل مسدود و بازسازی خواهد شد و امیدوارم در مدت دو سه روز نسبت به بازگشایی پل اقدام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1967

به "انجام بازسازی نقاط بحرانی پل دنیا آرا در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بازسازی نقاط بحرانی پل دنیا آرا در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید