افزایش دوبرابری سهیمه صدور بارنامه ها به رانندگان کامیون

به گزارش بلندانیوز، مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری گفت: سهمیه بارنامه های شرکت های حمل و نقلی دوبرابر شده است.

افزایش دوبرابری سهیمه صدور بارنامه ها به رانندگان کامیون

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه بیشترین کالاهای اساسی وارد شده به کشور در بندر امام خمینی (ره) بندر شهید رجایی، انزلی، چابهار، امیرآباد و بوشهر بوده اس، گفت: برای تشویق رانندگان به حمل کالا به ویژه از مبادی جنوبی کشور اقدامات بسیاری در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است.

دغاغله با بیان اینکه کشتی ها حامل کالای اساسی صورت مستمر از بنادر و گمرکات کشور بارگیری می کنند، اضافه کرد: مطابق با برنامه های ورود کشتی ها به بنادر کشور بخش حمل و نقل جاده ای هم به صورت مرتب در کنار این کانتینر ها و کشتی ها اقدام به بارگیری کالاهای تخلیه شده می کنند و این کالا ها به صورت مرتب از ابتدای اسفند ماه اقدام به جا به جایی کالاها کرده اند.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا سازمان راهداری توضیح داد: طبق برنامه ریزی هایی که اجرا شده کامیون ها به روش های مختلف و بر اساس نیاز در تمامی بخش های کشور جهت جابه جایی کالاها حضور دارند .

او با اشاره به اینکه سهمیه بارنامه های شرکت های حمل و نقلی دوبرابر شده است، اضافه کرد: با توجه به تعطیلاتی که از ماه گذشته ایجاد شده برای آنکه ناوگان جاده ای دچار مشکل نشوند سعی کرده ایم برای صورت مرتب برای کامیون ها بارنامه صادر کنیم تا تردد به سالن ها و شرکت ها به حداقل برسد.

گفتنی است طبق جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای محموله های زیادی از کالاها به ویژه کالاهای اساسی و ضروری در مرحله ورود به کشور بودند و ورود تعداد زیادی از کشتی ها و محموله ها با روزهای پایانی اسفند ماه و ابتدای فروردین ماه امسال مصادف شد.

همچنین به دلیل تعطیلات نوروز و تاثیر آن در کاهش فعالیت های حمل و نقلی و شیوع ویروس کرونا در کشور ،دغدغه ها و نگرانی هایی برای حمل کالاهای ضروری و اساسی ایجاد شد و نهایتا تمهیدات پیش بینی شده در سطح کشور در این زمینه و همچنین تلاش رانندگان و متصدیان حمل و نقل از 25 اسفند 98 تا 16 فروردین امسال منجر به حمل 833 هزار تن کالای اساسی در قالب 35 هزار سرویس از پنج بندر اصلی کشور شد.

از این میزان سهم بندر امام خمینی (ره) حدود 53 تا 55 درصد، بندر امیرآباد 16 درصد ، بندر چابهار 10 درصد و مابقی مربوط به بندرهای انزلی و آستارا بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 704

به "افزایش دوبرابری سهیمه صدور بارنامه ها به رانندگان کامیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دوبرابری سهیمه صدور بارنامه ها به رانندگان کامیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید