ادای نذری به رنگ عشق توسط عزاداران امام حسین(ع)

به گزارش بلندانیوز، در شب عاشورای حسینی(ع) مردم عزادار اقدام به اهدای خون خود در مراکز انتقال خون سراسر کشور با هدف برطرف احتیاج بیماران کردند.

ادای نذری به رنگ عشق توسط عزاداران امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار ، ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایثارگری امام حسین (ع) و خانواده و یاران با وفایش است و اتفاقات روز عاشورا به ما درس ایستادگی، مقاومت، گذشت و بردباری می دهد.

هرسال با فرا رسیدن ایام محرم و به خصوص روز های تاسوعا و عاشورای حسینی مردم با الگو دریافت از فداکاری ها و از خود گذشتگی های سرور و سالار شهیدان و با هدف رفع احتیاج بیماران به خون و فرآورده های خونیف اقدام به اهدای خون خود تحت عنوان نذر خون می نمایند و این کار خیر را واسطه ای قرار می دهند تا خداوند حاجاتشان را برآورده به خیر کند.

در شب عاشورای حسینی به مرکز انتقال خون وصال تهران رفتیم تا از حال وهوای این مرکز و اهدانمایندگان آن جویا شویم.

مردم زیادی با هدف انجام کار خیر و خداپسندانه اهدای خون خود و پلاکت و پلاسما به مرکز انتقال خون وصال مراجعه نموده و ساعت ها در نوبت مانده اند.

اجرای طرح نذر خون در مراکز انتقال خون سراسر کشور

علی اکبر پورفتح اللّه مدیرعامل سازمان انتقال خون در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: مردم کشورمان هرسال در ایام عاشورا استقبال خوبی از اهدای خون می نمایند؛ به طوری که میزان مراجعه اهدانمایندگان در دهه اول محرم به خصوص روز های تاسوعا و عاشورا بیشتر از ایام سال است.

او ادامه داد: میزان اهدای خون در ایام محرم به برکت خون امام حسین(ع) بسیار افزایش پیدا می نماید و خوشبختانه با انجام کار های فرهنگی، مردم متوجه شدند که به جای انجام کار های غیرمتعارف بیایند خون خود را با هدف رفع احتیاج بیماران اهدا نمایند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید نمود: برنامه نذر خون از 3 سال پیش در کشور اجرا می گردد و این برنامه باعث افزایش میزان اهدای خون در کشور شده است.

پورفتح اللّه با اشاره به اینکه طول عمر پلاکت خون کوتاه است و این فرآورده خونی یکی از احتیاج های بیماران به حساب می آید، اضافه کرد: در گذشته پلاکت از خون اهدایی مراجعه نمایندگان به مراکز انتقال خون گرفته می شد، اما امروزه اهدانمایندگان با روش های جدید می توانند به صورت مستقیم پلاکت های خون خود را به بیماران و احتیاجمندان اهدا نمایند.

اهدای خون 20 هزار تهرانی در ماه رمضان

او اعلام کرد: مراکز انتقال خون در سراسر کشور با تمام توان و ظرفیت خود در ایام محرم و به خصوص روز های تاسوعا و عاشورا فعال هستند و در صورت بروز تراکم در مراکز اهدای خون، به مراجعه نمایندگان نوبت داده می گردد تا در روز های آینده اقدام به این کار خداپسندانه و خیر نمایند.

اهدا سه هزار واحد خون در ایام محرم سال گذشته

محمدحسین طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: هرسال با فرارسیدن ماه محرم میزان مراجعه اهدانمایندگان خون به مراکز انتقال خون استان تهران افزایش چشمگیری پیدا می نماید؛ به طوری که صف های طولانی در شب تاسوعا و عاشورای حسینی جهت اهدای خون به احتیاجمندان و بیماران در مراکز انتقال خون تشکیل می گردد.

او ادامه داد: مردم ایثارگر خون خود را به بیماران و احتیاجمندان هدیه می دهند تا خداوند نذر آن ها را قبول کند و حاجات اهدانمایندگان را برآورده به خیر کند.

اهدای سالیانه 2 میلیون متر مکعب خون

طباطبایی تاکید نمود: مراکز انتقال خون وصال، شهرری، پارک پلیس، صدر، ستاری از ساعت 8 صبح تا 12 شب پذیرای اهدانمایندگان خون و فرآورده های خونی است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در ایام محرم سال گذشته حدود 3 هزار واحد خون و فرآورده های خونی از طریق افراد مؤمن اهدا شد.

هوشنگ قادریان سوپروایزر مرکز انتقال خون استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: میزان مراجعه مردم جهت اهدا خون در ایام محرم نسبت به روز های عادی 30 درصد افزایش داشته است و با توجه به تعطیلات، این میزان مراجعه قابل تحسین است.

او ادامه داد: امروزه یک بیمارستان در تهران به اندازه شش استان مصرف خون و فرآورده های خونی دارد و بیش از 40 درصد از مصرف نمایندگان خون و فرآورده های خونی مثل بیماران پیوندی و تالاسمی ها در شهرستان ها ساکن هستند و بار تامین خون بر دوش تهران است.

قادریان اعلام کرد: پیش بینی می گردد میزان مراجعه جهت اهدای خون تا خاتمه روز تاسوعا به 2000 نفر برسد.

حسین محمدی یکی از اهدانمایندگان خون در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: من از اینکه با خونم احتیاج بیماران را رفع می کنم بسیار خوشحالم و معتقدم انسان باید به جای انجام اعمال غیرمتعارف مانند قمه زنی، خون خود را در راه درست اهدا کند تا احتیاج بیماران رفع گردد.

او ادامه داد: الگو دریافت از ایثار و فداکاری امام حسین(ع) همین اهدای خون است، زیرا بسیاری از بیماران و احتیاجمندان چشم به راه خون من و امثال من هستند.

علی مقدم اهدانماینده خون در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: پدرم در تصادف احتیاج فوری به خون پیدا کرد که با اهدای مردم خیّر، احتیاجش سریعاً رفع شد و من به این نیت به مرکز انتقال خون وصال جهت انتقال خون مراجعه کردم تا بتوانم احتیاج بیمار و دردمندی را در شب شهادت امام حسین (ع) رفع کنم.

او ادامه داد: من یک جوان 30 ساله هستم و به هم سن و سال های خود توصیه می کنم اقدام به اهدای خون خود نمایند، زیرا بنا بر گفته پزشکان این کار باعث پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می گردد و خون ماده ای است که در بدن دوباره تامین می گردد و مردم نباید نگران کم خونی خود باشند.

ایرج حسن پور اهدانماینده میانسال در گفت وگو با خبرنگار ، درباره کار خیر اهدای خون گفت: من در شب عاشورا به نیت شفای بیماران اقدام به اهدا خون خود و ثواب این کار را به شهدای کربلا تقدیم می کنم.

او ادامه داد: متاسفانه بعضی از افراد اقدام به کار زشت قمه زنی می نمایند که من به این آدم ها توصیه می کنم به جای قمه زنی، خون خود را اهدا نمایند تا احتیاج بیماران به فرآورده های خونی رفع گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 107

به "ادای نذری به رنگ عشق توسط عزاداران امام حسین(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادای نذری به رنگ عشق توسط عزاداران امام حسین(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید