TSMC آماده فراوری چیپست های 5 نانومتری است!

به گزارش بلندانیوز، اینطور که به نظر می رسد، شرکت تایوانی TSMC که به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در ساخت چیپست پردازنده به شمار می رود، برای فراوری چیپ های 5 نانومتری کاملا آماده است!

TSMC آماده فراوری چیپست های 5 نانومتری است!

در حالی که فعلا پردازنده های دسکتاپ و گوشی های هوشمند از لیتوگرافی 7 نانومتری بهره می برند، یکی از افراد مطلع از فعالیت های TSMC اعلام نمود این شرکت به زودی (در ماه آوریل امسال)، فراوری چیپست های 7 نانومتری را نیز شروع خواهد نمود!

سال های زیادی است که TSMC کوشش می نماید به فناوری 5 نانومتری دست یابد و ظاهرا بالاخره پیروز به انجام این کار شده. چیپست های 5 نانومتری این شرکت دومین چیپست هایی هستند که از فناوری ULV یا فرایند لیتوگرافی فرابنفش استفاده می نمایند. پیش از این در ساخت پردازنده های +7nm نیز از این فناوری استفاده شده بود که در حال حاضر در جدیدترین پرچم دارها مورد استفاده قرار گرفته است.

بارها گفته شد و بار دیگر هم یادآوری آن خالی از لطف نیست که کوچک تر شدن اندازه نودها به معنای افزایش تراکم ترانزیستورها و در نتیجه کاهش چشمگیر مصرف انرژی است! به زودی این فناوری در گوشی های موبایل و کامپیوترهای شخصی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و این خبر بسیار خوبی برای آن دسته از کاربرانی است که به دنبال افزایش قدرت پردازنده هستند اما در خصوص مصرف انرژی آن نگرانی هایی دارند.

طبق اعلام TSMC، ظرفیت دریافت سفارشات این شرکت پر شده و دیگر نمی تواند هیچ سفارش دیگری را ثبت کند. طبق گفته تحلیل گران، فراوری چیپست های 5 نانومتری می تواند امسال چیزی در حدود 10 درصد کل درآمد TSMC را تشکیل دهد. با توجه به عملکرد قابل قبول چیپست های 7 نانومتری، به احتمال بسیار زیاد TSMC به فراوری آن ها ادامه خواهد داد و به زودی شاهد استفاده آن ها در گوشی های میان رده نیز خواهیم بود.

جزئیات جدیدی از گوشی آیفون 12 پرو لو رفت؛ پشتیبانی از 5G و دوربین 64 مگاپیکسلی!

آیفون 12 به احتمال زیاد به پردازنده های 5 نانومتری مجهز خواهد شد!

چند وقت پیش خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه اپل احتمالا در گوشی های سری آیفون 12 از پردازنده های 5 نانومتری تحت عنوان A14 استفاده می نماید. چون گفته می شد پردازنده های جدید در نیمه اول سال 2020 راهی بازار می شوند و اپل هم که در ماه سپتامبر گوشی های خود را معرفی می نماید می تواند بدون هیچگونه مسئله ای از آن ها استفاده کند. حال همه چیز طبق آن گفته ها در حال جریان است. TSMC از آمادگی خود برای فراوری انبوه چیپست های 5 نانومتری در نیمه نخست امسال اطلاع داد و اپل هم اگر مسئله ای پیش نیاید احتمالا در ماه سپتامبر از گوشی های سری آیفون 12 رونمایی می نماید و این یعنی شاید پرچم دارهای جدید اپل، اولین محصولاتی باشند که پردازنده های 5 نانومتری را به عنوان قلب تپنده خود مورد استفاده قرار می دهند.

با این اوصاف هنوز هیچ خبر دیگری در این رابطه که اپل می خواهد از چه پردازنده ای در گوشی های جدید خود استفاده کند منتشر نشده و به خاطر شیوع ویروس کرونا، شاید اصلا در همان تاریخ همیشگی نیز شاهد معرفی گوشی های جدید این شرکت نباشیم که البته این مسئله می تواند به شایعه استفاده از پردازنده های 5 نانومتری در گوشی های این شرکت دامن بزند.

اپل همچنان درگیر کرونا؛ فراوری آیفون 9 و آیفون 12 با تاخیر همراه خواهد بود

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 633

به "TSMC آماده فراوری چیپست های 5 نانومتری است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "TSMC آماده فراوری چیپست های 5 نانومتری است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید