MIT بشقاب پرنده فضایی خواهد ساخت

به گزارش بلندانیوز، MIT روی یک ماشین شبیه بشقاب پرنده کار می نماید، اما برای استفاده از آن باید به ماه رفت.

MIT بشقاب پرنده فضایی خواهد ساخت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از موتور وان، اگر دوست دارید که با بشقاب پرنده شخصی خود پرواز و سفر کنید،؛ شاید MIT که در حال کار روی نمونه اولیه یک بشقاب پرنده است، بتواند شما را به خواسته تان برساند. این وسیله نقلیه پرنده منحصر به فرد، از سوخت سنتی موشک ها استفاده نمی نماید و در عوض به بار مثبت منحصر به فرد ماه متکی است. البته این ماشین پرنده در مراحل ابتدایی قرار گرفته است و هنوز جای کار دارد.

طبق مقاله ای که در پایگاه نیواطلس منتشر شده، ماه مکان مناسبی برای بشقاب پرنده تازه MIT است. به علت این واقعیت که ماه فاقد جو محافظ است، سطح آن مستقیماً در معرض پلاسمای فضایی و پرتو های فرابنفش خورشید است که این باعث می گردد بار مثبت داشته باشد.

بشقاب پرنده MIT از ویژگی های بار مثبت منحصر به فرد ماه برای تامین نیرو استفاده می نماید. این فضاپیما یون های دارای بار منفی را به سطح ماه پرتاب می نماید تا فضاپیما را بالا ببرد و به حرکت آن در بالای سطح ماه یاری کند. سوخت این پیشرانه منحصر به فرد یک خمره نمک مذاب خواهد بود که یون های منفی مورد احتیاج را فراوری می نماید.

اگرچه کل این موضوع کمی دور از فکر به نظر می رسد، اما MIT قبلاً کارایی آن را ثابت نموده است. در یک دکل آزمایشی کوچک، تیم MIT متوجه شد که تنها مقدار کمی نیرو برای معلق شدن این وسیله نقلیه بر سطح ماه مورد احتیاج است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1792

به "MIT بشقاب پرنده فضایی خواهد ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "MIT بشقاب پرنده فضایی خواهد ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید