93 درصد مردم جهان در کشورهایی با ممنوعیت های سفر ویروس کرونا زندگی می کنند

به گزارش بلندانیوز، هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که تنها در عرض سه ماه، یک ویروس به نام کرونای نو، ورود و خروج از مرزهای بیش از 90 درصد کشورهای جهان را با محدودیت روبه رو کند.

93 درصد مردم جهان در کشورهایی با ممنوعیت های سفر ویروس کرونا زندگی می کنند

کووید 19 با مبتلا کردن بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان و گرفتن جان بیش از 50 هزار نفر، طبق گزارش های سازمان بهداشت جهانی، تبدیل به یک بیماری همه گیر شده است. این روزها بیشتر کشورهای جهان با محدودیت های مرزی و سفر روبه رو هستند.

طبق آمار نو مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center)، در حال حاضر، حداقل 7.2 میلیارد نفر در کشورهایی زندگی می کنند که به خاطر شیوع بیماری همه گیر کرونا، دارای محدودیت های سفر هستند.

طبق گزارش پیو، با بسته شدن بخشی از مرزها یا کل مرزهای بیشتر کشورها به روی اتباع بیگانه، 93 درصد کل جمعیت جهان در کشورهای خود، گیر افتاده اند.

آنالیز این مرکز نشان می دهد:

حرکت مردم در بین مرزها در بیشتر نقاط جهان، متوقف شده است، زیرا کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونای نو، مرزهای خود را به روی بازدیدکنندگان و در برخی مواقع، شهروندان خود، بسته اند.

گزارشی که در روز چهارشنبه در وب سایت این مرکز تحقیقاتی منتشر شد، داده های اخبار بسته شدن مرزها و داده های جمعیتی را از سازمان ملل، ترکیب کرده است. نقشه مرکز تحقیقاتی پیو، محدوده گسترده ای از محدودیت ها در سراسر جهان را به ما نشان می دهد.

ماه گذشته، سازمان بین المللی مهاجرت گزارش داد که 174 کشور، سرزمین و منطقه در سراسر جهان دارای محدودیت های سفر در ارتباط با ویروس کرونا هستند و این محدودیت ها را در مقیاس و شدت، بی سابقه خواند.

ناتالیا بانولسکو بوگدان (Natalia Banulescu-Bogdan)، دستیار مدیر برنامه بین المللی موسسه سیاست های مهاجرتی (MIP)، شرح داد که آنچه قبلا در مورد محدودیت های سفر، گفته است، یک شتاب غیر عادی بود.

بوگدان در یک رویداد اخیر در مورد تاثیرات این بیماری همه گیر بر مهاجرت، گفت که تعداد معدودی از کشورها، در ابتدای ماه مارس، دارای محدودیت های سفر بودند. هفته ها بعد، بیشتر کشورها، محدودیت های سفر را در سرزمین خود، اجرایی کردند.

بوگدان گفت:

من فکر می کنم در این مقطع، تقریبا تمام کشورها در جهان با هر ابزاری که در اختیار دارند، با هرگونه ورود به مرزهایشان، مقابله می کنند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1765

به "93 درصد مردم جهان در کشورهایی با ممنوعیت های سفر ویروس کرونا زندگی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "93 درصد مردم جهان در کشورهایی با ممنوعیت های سفر ویروس کرونا زندگی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید