7 رنگ در فنگ شویی قسمت اول

به گزارش بلندانیوز، در طراحی داخلی محیط زندگی انسان ها، فنگ شویی یکی از ترند های محبوب محسوب می گردد که دارای اصول و نکات بسیاری می باشد در کنار تمام اصول و نکاتی که در ایجاد محیطی با فنگ شویی مناسب تاثیرگذار می باشند رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

7 رنگ در فنگ شویی قسمت اول

در ادامه این مقاله از شرکت معماری خبرنگاران در کنار معرفی اصول اولیه برای ایجاد فنگ شویی در فضا ،به رنگ هایی که برای ایجاد چنین محیطی احتیاج است اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

از نظر لغوی فنگ شویی به معنی باد و آب می باشد و فلسفه این کلمه این است که انرژی باد و آبی که در طبیعت است با خود به زندگی ما تعادل ، برکت و شانس همراه دارد. ریشه فنگ شویی به کشور چین برمیشود و《 چی 》 ( نوعی انرژی نامرئی می باشد که در همه جا وجود دارد) عنصر اصلی آن محسوب می شود زمانی که انرژی چی در یک نقطه جمع شده باشد به این معنا می باشد که فنگ شویی آن مکان مناسب است.

زمانی که از منابع اساسی فنگ شویی در محیط اطراف خود بهره ببرید فضای شما با طبیعت در هماهنگی و ارتباط قرار گرفته و به این ترتیب میتوان در راه سلامتی ، شادی و موفقیت گام های مناسب و درست بردارید.

این فلسفه متعلق به شرق دور از تو و اگر قصد دارید که روش های فنگ شویی را در فضای خود بهره ببرید می توانید از اشیا و لوازمی که نمادی از شرق دور هستند بهره بگیرید.

فنگ شویی به این معنا می باشد که برای اینکه در محیط کار و یا خانه انرژی به شکل کاملا مناسب جریان پیدا کند اشیاء و مبلمان باید جوری چیدمان شوند که برای شما با خود شانس به همراه داشته باشد.

طرح و رنگ و بعلاوه چیدمان اشیاء متنوع و مبلمانی که در خانه شما وجود دارد می توانند انرژی منفی را کاهش داده و به افزایش انرژی های مثبت یاری نماید.

اگر بخواهیم فضای خانه را بر اساس هنر فنگ شویی مورد آنالیز قرار دهیم ابتدا باید از ورودی خانه آغاز کنیم در طراحی داخلی خانه درب باید عظیم در نظر گرفته شده باشد و در صورتی که امکان داشته باشد باید به مکانی دلباز و روشن باز شود. علاوه بر آن می توان در مقابل درب یک آینه در نظر بگیرید به این ترتیب انرژی های منفی که از فضای بیرون وارد منزل شما می شود به بیرون بازتاب پیدا می کند.

آشپزخانه هم مانند ورودی باید دارای روشنای کافی باشد و باید به فرح بخشی و دلبازی آن هم توجه شود.

برخی از وسایلی که در آشپزخانه قرار می گیرد طبق این اصول دارای معنای خاصی می باشد به اسم مثال گاز و فر نمادی از آتش و سینک ظرفشویی نمادی از آب به تعداد می رود و این دوص وسیله نباید در مقابل هم قرار گیرند بعلاوه یخچال و گاز هم نباید در کنار هم قرار بگیرد.

بهتر است که در این فضا از مصالحی مانند چوب زیاد بهره ببرید و تا جای امکان از شیشه و مرمر دوری کنید.

در دکوراسیون داخلی بخش پذیرایی که یکی از نقاط مهم خانه محسوب می شود هم از اهمیت زیادی برخوردار می باشد به اسم مثال در انتخاب اشیا بهتر است که از خطوط صاف بهره بگیرید و تصاویر رنگی و بعلاوه تصاویر گیاهان را به اسم اکسسوار بهره ببرید و تا جایی که امکان دارد بیشترین بهره را از نور روز ببرید.

طبق هنر چیدمان فنگ شویی برترین مکان در دکوراسیون خانه و یا در بازسازی ساختمان مکانی می باشد که به شکل مستطیل و یا مربع باشد علاوه بر آن پنجره ها هم تا جای امکان مانند فرم خانه چهار گوش باشد و به بیرون باز شوند بر اساس اصول فنگ شویی بخش های مختلف یک خانه باید با همدیگر تناسب داشته باشد.

تاثیر رنگ ها:

  • استفاده از رنگ سبز در فنگ شویی

رنگ سبز نماد سلامتی و طبیعت میباشد و بعلاوه نمادی از رشد و نمو هم محسوب می شود. این رنگ را که باعث تعادل و ایجاد آرامش درونی هم می شود می توان در بسیاری از فضاهای مختلف خانه استفاده کرد و همانطور که گفتیم به علت اینکه این رنگ نمادی از رشد و نمو می باشد برای اتاق خواب کودک هم رنگ مناسبی محسوب می شود.

منبع: هیرادانا
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1560

به "7 رنگ در فنگ شویی قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 رنگ در فنگ شویی قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید