40 کشته و 30 زخمی در حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در غرب یمن

به گزارش بلندانیوز، ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی در تازه ترین جنایات خونین خود در یمن، یک زندان اسرای جنگی در استان ذمار در غرب این کشور را بمباران کرد که در نتیجه آن، دست کم 70 نفر کشته و یا زخمی شدند.

40 کشته و 30 زخمی در حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در غرب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، جنگنده های ائتلاف سعودی- آمریکایی، بامداد امروز- یکشنبه- زندان المقصوف در استان ذمار را بمباران کردند. در این زندان، اسرای این ائتلاف نگهداری می شدند.

طبق این گزارش، اجساد 40 نفر از قربانیان این حملات دشمن از زیر آوارها خارج شده و حدود 30 نفر از مجروحان به بیمارستان ها منتقل شده اند. از سوی دیگر، سرنوشت ده ها نفر دیگر همچنان نامشخص است.

از سوی دیگر، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در این باره توضیح داد: زندان بمباران شده زندان نام آشنایی برای ائتلاف دشمن و کمیته جهانی صلیب سرخ بود و این کمیته تاکنون بارها از این زندان بازدید نموده بود.

وی با اعلام این که در زندان المقصوف حدود 170 تا از اسرای دشمن نگهداری می شدند، عربستان سعودی و امارات را مسئول کامل بمباران این زندان و پیامدهای این حمله جنایتکارانه خواند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی دست کم 7 نوبت استان ذمار را بمباران کردند.

این در حالی است که ائتلاف سعودی مدعی شده است که طی این بمباران، یک مرکز نظامی متعلق به انصارالله در استان ذمار هدف حملات نهاده شد.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی به نقل از ائتلاف گزارش داد، طی این عملیات موفقیت آمیز یک پایگاه نظامی انصارالله در ذمار هدف نهاده شد که جزو اهداف مشروع بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 90

به "40 کشته و 30 زخمی در حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در غرب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 کشته و 30 زخمی در حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در غرب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید