کمیسیون شکایات افغانستان 300 هزار رأی مورد اختلاف را بررسی نمی کند

به گزارش بلندانیوز، در حالی که تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی مدعی غیرقانونی بودن 300 هزار رأی و خواستار ابطال آن است کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی این موضوع را بررسی نمی کند.

کمیسیون شکایات افغانستان 300 هزار رأی مورد اختلاف را بررسی نمی کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان فرایند بررسی شکایات ولایت کابل که بیشتر آن درباره اختلاف درباره تفاوت آرا می باشد را از روز یکشنبه آغاز کرده است.

احمد صمیم فیضی مسئول تحلیل و بررسی کمیسیون رسید گی به شکای ات انتخاباتی گفت که از مجموع 2 هزار و 230 شکایتی که در ولایت کابل ثبت شده، هزار و 400 شکایت مربوط به اختلاف درباره تفاوت آرا است و این شکایت ها اکنون در دست بررسی واقع شده است.

به گفته کمیسیون رسیدگی به شکایات بررسی 102 هزار رأی که خارج از زمان رأی دهی ثبت شده به این نهاد سپرده شده است.

فیضی ضمن اظهار اینکه بیشتر شکایات به ثبت رسیده درباره تفاوت آرا می باشد، گفت که شکایت ها درباره 300 هزار رأی مورد اختلاف بررسی نخواهد شد و اعضای رهبری کمیسیون باید درباره این موضوع تصمیم گیری کنند.

محمد قاسم الیاسی دبیر کمیسیون رسیدگی به شکایات بدون ارائه پاسخی صریح در این باره گفت: دفاتر ولایتی در چارچوب قوانین و نقشه راه از پیش مشخص شده هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ فنی مکلف هستند که به این مسایل رسیدگی کنند.

محمد زیبر حبیب زاده سخنگوی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) نیز درباره بررسی شکایت ها گفت: شماری از شکایت ها مستند نیست و کمیسیون مکلف است تا این موارد را از فرایند خارج کند تا بررسی شکایات به درازا کشیده نشود .

با توجه به حجم بالای شکایات ثبت شده امکان دارد که کمیسیون شکایات در زمان مقرر قادر به بررسی همه شکایت ها نباشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 431

به "کمیسیون شکایات افغانستان 300 هزار رأی مورد اختلاف را بررسی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون شکایات افغانستان 300 هزار رأی مورد اختلاف را بررسی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید