کمبود تراشه در ماه های آینده تأثیر بیشتری بر گوشی های هوشمند خواهد داشت

به گزارش بلندانیوز، کمبود جهانی تراشه و سایر قطعات الکترونیکی طی یک سال گذشته چندین صنعت را تحت تأثیر قرار داده ولی بازار گوشی های هوشمند فقط تا حدی با مسائل ناشی از این بحران روبه رو شده است. اما حالا بر اساس یک گزارش نو به نظر می رسد طی ماه های آینده اوضاع برای گوشی های موبایل بدتر خواهد شد.

کمبود تراشه در ماه های آینده تأثیر بیشتری بر گوشی های هوشمند خواهد داشت

شرکت Counterpoint Research که در زمینه تحلیل بازار موبایل سابقه و اعتبار زیادی دارد، در گزارش نو خود نوشته که آمار فروش گوشی های هوشمند در سال 2021 به 1.41 میلیارد واحد می رسد. این در حالی است که همین شرکت پیش بینی نموده بود در این سال 1.45 میلیارد واحد گوشی راهی بازار خواهد شد.

بعضی از سازندگان گوشی های هوشمند می گویند که آن ها در حال حاضر حدود 70 درصد از حجم درخواستی خود را دریافت می نمایند و این آمار در سه ماهه دوم امسال حدود 80 درصد بوده است. طبق آنالیز های اجرا شده، حدود 90 درصد صنعت گوشی های هوشمند با مشکل کمبود جهانی تراشه دست و پنجه نرم می نمایند.

گفته می گردد اپل در برابر این کمبود برترین موقعیت را در اختیار دارد. با این حال، نبود تناسب بین عرضه و تقاضای تراشه های کوالکام و مدیاتک منجر به بروز مشکل برای شرکت هایی مانند سامسونگ، شیائومی و اوپو شده است. در همین زمینه می توانیم به خبرهای مربوط به لغو ساخت گلکسی S21 فن ادیشن اشاره کنیم که گویا سامسونگ به علت کمبود تراشه موردنیاز این گوشی، این تصمیم را اتخاذ نموده است.

منبع: 9To5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1613

به "کمبود تراشه در ماه های آینده تأثیر بیشتری بر گوشی های هوشمند خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تراشه در ماه های آینده تأثیر بیشتری بر گوشی های هوشمند خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید