کلینیک شنوایی دانیال

به گزارش بلندانیوز، کلینیک شنوایی دانیال؛ سمعک و ابزار های کمک شنوایی از برند های ممتاز و مهم دنیا را به بیماران ارائه میدهد. تجویز، تنظیم و خدمات جانبی آن را هم بر عهده دارد. در کلینیک دانیال سمعک های داخل گوشی و پشت گوشی دیجیتال و هوشمند در سایزهای مختلف ارائه میشود. تمامی سمعک ها دارای گارانتی بین المللی هستند.

کلینیک شنوایی دانیال

خدمات کلینیک دانیال:

 تشخیص بسیار کامل شامل تست های ادیومتری رفتاری، تمپانومتری، رفلکس آکوستیک، تست شیپور استاش، ارزیابی وزوز و تجویز و تنطیم سمعک در این مرکز انجام میگیرد.

ادیومتری رفتاری : تستی است که به واسطه آن میزان دقیق شنوایی فرد اندازه گیری میشود.گراف به دست آمده از این تست ادیگرام نام دارد که نوع کم شنوایی فرد را مشخص میکند برای انجام این تست از فرد درخواست می شود که داخل اتاقک آکوستیک رفته  و با استفاده از هدفونی که بر روی گوش بیمار قرار میگیرد به صداهایی که از طریق دستگاه ارسال میشود پاسخ دهد. براساس این تست، شنوایی نرمال و یا کم شنوایی فرد مشخص میشود.

ملاک شنوایی نرمال آستانه شنوایی 25 دسی بل یا کمتر است. کم شنوایی درجات مختلفی از خفیف تا عمیق را شامل می شود که برای راحت شنیدن بیمار و برطرف کردن کم شنوایی میتوان از سمعک مناسب استفاده کرد.

انواع کم شنوایی: کم شنوایی انتقالی ، کم شنوایی حسی عصبی و کم شنوایی آمیخته می باشد.

کم شنوایی انتقالی: اختلال در مسیر انتقال صدا از گوش خارجی به گوش داخلی میباشد و عواملی مانند پارگی پرده گوش, انواع عفونت ها و .... باعث شود.

کم شنوایی حسی عصبی: اختلال در حلزون و یا عصب شنوایی میباشد که در معرض نویز و روند طبیعی پیری و یا به صورت ارثی در کودکان و نوزادان میتواند عامل آن باشد.

کم شنوایی آمیخته: اختلال هم در مسیر انتقال صدا و هم در عصب شنوایی و یا گوش داخلی باعث این نوع کم شنوایی میشود.

تمپانومتری: تستی که در آن عملکرد گوش میانی و پرده گوش سنجیده میشود و میتوان پارگی پرده تمپان و یا انواع عفونت ها را با آن تشخیص داد. گراف های به دست آمده ازین تست تمپانوگرام نام دارد. بر اساس تایپ های گوناگونی که به دست می آید نوع بیماری را تشخیص داد. این تست ، تست شنوایی نیست و حساسیت شنوایی را تخمین نمی زند.

رفلکس آکوستیک : این رفلکس از منقبض شدن عضله کوچک گوش میانی که بر اثر صدای بلند ارائه شده توسط پروبی که در گوش خارجی قرار میگیرد؛ به وجود می آید. هرگونه اختلال در مسیر انتقال صدا و یا مسیرهای شنوایی مرکزی میتواند منجر به افزایش آستانه یا حذف آستانه های رفلکس شود.

تست etf

تستی که به ارزیابی عملکرد شیپور استاش میپردازد، etf نام دارد. این شیپور در حالت طبیعی بسته است و در خمیازه کشیدن یا بلعیدن باز میشود و وظیفه آن تهویه هوای گوش میانی و برقرار کردن تعادل بین فشار گوش میانی و خارجی میباشد. اختلال در شیپور استاش به این معنی می‌باشد که شیپور استاش مسدود شده‌ است یا به درستی کار نمی‌کند بنابراین تعدیل هوا بین دو طرف پرده گوش صوت نمیگیرد. هوا در بخش خارجی پرده گوش بیشتر از بخش گوش میانی میشود و پرده گوش را به سمت داخل گوش هل میدهد. علائم اختلال شیپور استاش ممکن است شامل درد گوش، احساس کیپی در گوش و یا احساس کم شنوایی شود. این تست به صورت معمول در کلینیک ها انجام نمیشود و با توجه به علائم گفته شده توسط بیمار، ممکن است پزشک درخواست انجام آن را داشته باشد.

ارزیابی وزوز:

وزوز به معنای شنیدن صدایی شبیه سوت  گوش و یا زنگ و خش خش و ... در گوش و یا سر بدون منبع خارجی باشد. وزوز ممکن است به علت کم شنوایی و یا مصرف داروهای سمی برای گوش و ... ایجاد شود که علت ان باید مورد بررسی قرار گیرد. شدت وزوز متفاوت است و از خفیف تا شدید را شامل میشود و تنها افراد کمی شدت بالای آن را درک میکنند. رابطه مستقیمی با شدت درک شده وزوز و میزان آزاردهندگی آن وجود ندارد.

مشاوره و تجویز سمعک:

پس از انجام تست های گفته شده و بررسی آن ها نوع کم شنوایی و میزان آن مشخص میشود که باید علت کم شنوایی مشخص و در صورت امکان (کم شنوایی انتقالی) برطرف شود. برای برطرف کردن مشکلات ناشی از کم شنوایی با توجه به افت شنوایی میتوان از سمعک یا کاشت حلزون استفاده کرد. سمعک ها بر اساس استایل به انواع پشت گوشی و سمعک داخل گوشی تقسیم میشوند. با توجه به میزان افت و شرایط بیمار و نظر شنوایی شناس و میزان بودجه مراجعه کننده نوع استایل سمعک مشخص میشود.

آدرس کلینیک:

بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، نبش کوچه روشن، پلاک 1802، ساختمان اطبا، طبقه سوم، کلینیک دانیال

شماره تماس:

02186035909

02186035953

انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1452

به "کلینیک شنوایی دانیال" امتیاز دهید

1 کاربر به "کلینیک شنوایی دانیال" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینیک شنوایی دانیال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید