کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه های دندانپزشکی در خراسان شمالی

به گزارش بلندانیوز، یک کارشناس مسئول دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه های دندان پزشکی در این استان است.

کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه های دندانپزشکی در خراسان شمالی

دکتر جمشید ربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به شدت گرفتتن تحریم ها، اظهار کرد: بسیاری از مواد اولیه دندان پزشکی وارداتی هستند و قیمت آن ها نسبت به سال های گذشته بسیار بالا رفته است و همین امر بر روی تعرفه های دندانپزشکی تاثیر گذاشته است.

وی اضافه نمود: تحریم ها سبب شده تا بعضی از مواد مورد احتیاج دندانپزشکی سه برابر افزایش قیمت داشته باشند و حتی افزایش قیمت بعضی از موارد بیش از رقم مذکور است.

ربانی با بیان اینکه کارپول یکی از اقلام مورد احتیاج دندانپزشکی است، ادامه داد: در اردیبهشت سال گذشته آن را با 50 هزار تومان تامین می شد اما اکنون باید با رقم 360 هزار تومان تهیه کنیم.

وی اظهار کرد: دولت به صورت سهمیه ای به هر دندانپزشکی دو بسته برای یک ماه ارائه می نماید اما این تعداد کفاف یکی دو هفته دندان پزشک را می دهد و مابقی آن باید به وسیله بازار آزاد تهیه گردد.

این مقام مسئول توضیح داد: همین امر سبب شده تا تعرفه های دندان پزشکی افزایش یابد در نتیجه تعدادی از مردم نیز ناتوان در پرداخت این هزینه هستند و همین امر سبب شده تا یا دندان آسیب دیده را بکشد یا اینکه به بخش دولتی مراجعه کند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان حدود 85 یونیت دندان پزشکی را برای خدمات دهی به مردم این استان وارد عرصه نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 41

به "کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه های دندانپزشکی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه های دندانپزشکی در خراسان شمالی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشیدن دندان از نتایج بالا رفتن تعرفه های دندانپزشکی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید