کرونا در لرستان جان گل ها را گرفت

به گزارش بلندانیوز، تهران (پانا) - به گفته معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گلخانه های فراوری گل این استان با شیوع کرونا خسارت اقتصادی زیادی دیدند.

کرونا در لرستان جان گل ها را گرفت

به گزارش ایسنا، چنگیز ابراهیمی اظهار کرد: بخش کشاورزی و کسب وکارهای مرتبط با آن یکی از حوزه های مالی متأثر این از کووید 19 بوده که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تعطیلی و رکود همراه شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین بخش های کشاورزی که از شیوع کرونا آسیب دیده است، گلخانه ها و به خصوص گلخانه های فراوری گل در لرستان است.

ابراهیمی یادآور شد: کاهش تقاضای محصولات از جمله پیامدهای نامطلوب شیوع این ویروس در بخش کشاورزی بوده که فراوریکننده با از دست دادن بازارهای خود، نهایتاً متحمل هزینه هایی شده است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: یکی از فراوریکنندگان گل در استان از این بیماری ضرر میلیاردی دیده و بدون اینکه درصدی فروش داشته باشد، ماهانه 160 میلیون تومان قسط تسهیلاتی که برای احداث گلخانه گرفته بود را باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه حمایت دولت از کشاورزان و فراوریکنندگان آسیب دیده از کرونا در بخش کشاورزی بسیار کم است، توضیح داد: اینکه دولت به ازای هر نفری که در یک گلخانه مشغول به کار است، 12 میلیون تومان تسهیلات بدهد، رقم بسیار ناچیزی است و جبران این همه خسارت را نمی نماید.

ابراهیمی اعلام کرد: یکی از محصولات کشاورزی آسیب دیده از کرونا گل شاخه بریده است که با تعطیلی مراسم و دیدوبازدیدها به دلیل بیماری کرونا، تقاضایی برای آن ها وجود نداشته و نهایتاً روی دست فراوریکننده ها ماندند.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در استان های مختلف کشور کاهش تقاضای گل و گیاهان فصلی نشایی و شاخه بریده را به همراه داشته که این مهم ضرر و زیان بسیاری را به فراوریکنندگان تحمیل می نماید.

ابراهیمی گفت: نبود متقاضی برای فراوریات واحدهای فراوریی گل و گیاه زینتی لرستان علاوه بر ضرر و زیان نبود بازار و کاهش درآمد مالی، هزینه امحاء این محصولات را برای گلخانه داران به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1030

به "کرونا در لرستان جان گل ها را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در لرستان جان گل ها را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید