کرونا؛ بازار آبزیان در آستانه ورشکستگی

به گزارش بلندانیوز، نبی زاده گفت: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت قزل آلا به شدت در بازار افت نموده است.

کرونا؛ بازار آبزیان در آستانه ورشکستگی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی کشور، با بیان به اینکه بازار قزل آلا تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، بازار آبزیان همانند سایر محصولات پروتئینی دچار رکود شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت ماهی به شدت در بازار اُفت نموده که این امر بسیاری از فراوریکنندگان را دچار ورشکستگی نموده است.

نبی زاده نبود بازار مناسب و کاهش قدرت خرید خانوار را علت اصلی زیان فراوریکننده در بازار بیان نمود و گفت: در حال حاضر هر کیلو قزل آلا سر مزرعه با نرخ 22 تا 22 هزار و 500 تومان خریداری می گردد، در حالیکه قیمت تمام شده آن 26 هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی قیمت منطقی هر کیلو قزل آلا با احتساب سود فراوریکننده سر مزرعه را 32 هزار تومان بیان نمود.

وی ادامه داد: هرساله در این موقع سال تقاضا برای تخم چشم زده و بچه ماهی بالا بود، اما با شیوع ویروس کرونا استقبالی از بچه ماهی نمی گردد.

نبی زاده درباره آخرین شرایط فراوری قزل آلا بیان نمود: سال جاری پیش بینی می گردد که مجموع فراوری قزل آلا به 130 تا 140 هزار تن برسد.

این مقام مسئول در انتها با اشاره به اینکه خبری از صادرات قزل آلا نیست، توضیح داد: علی رغم کوشش های متعدد، خبری از صادرات قزل آلا نیست که انتظار می رود با بازشدن مرزها، صادرات رونق بگیرد تا شرایط فراوریکنندگان کمی بهبود یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 939

به "کرونا؛ بازار آبزیان در آستانه ورشکستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا؛ بازار آبزیان در آستانه ورشکستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید