چین خواهان لغو محدودیت های اعمال شده علیه دیپلمات هایش در آمریکا شد

به گزارش بلندانیوز، سفارت چین در واشنگتن خاطرنشان کرد پکن معتقد است محدودیت های اعمال شده علیه دیپلمات های چینی در آمریکا ناعادلانه است.

چین خواهان لغو محدودیت های اعمال شده علیه دیپلمات هایش در آمریکا شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از اسپوتنیک، سفارت چین در آمریکا امروز گفت پکن معتقد است محدودیت های اعمال شده از سوی واشنگتن بر دیپلمات های چینی ناعادلانه است و باید این محدودیت ها لغو گردد.

سفارت چین در این خصوص در بیانیه ای امروز گفت به بهانه رفتار متقابل، ایالات متحده دوم سپتامبر محدودیت و مانع ناعادلانه دیگری بر پرسنل دیپلماتیک و کنسولی چین که غیرقابل توجیه است، ایجاد کرد. این موضوع به شدت و آشکارا کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک و همچنین کنوانسیون وین در خصوص روابط کنسولی را زیر پا گذاشته و چین کاملاً با آن مخالف است ...

در ادامه این بیانیه آمده است ما از طرف آمریکایی می خواهیم که اشتباه خود را اصلاح و این تصمیم را لغو کند. از طرف آمریکایی می خواهیم پشتیبانی و حمایت خود را از پرسنل دیپلماتیک و کنسولی چینی برای انجام وظایفشان نشان دهد و کار آن ها را تسهیل کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش تر اعلام نموده بود که دیپلمات های ارشد چینی باید پیش از بازدید از دانشگاه های آمریکا و ملاقات با مقامات محلی، از وزارت امور خارجه درخواست تأیید نمایند. پمپئو تأکید کرد که این اقدام پاسخ به موانعی است که گفته می شو د سال ها توسط مقامات چینی برای دیپلمات های آمریکایی ایجاد شده است.

بر این اساس، دیپلمات های چینی اکنون با اخذ تاییدیه از وزارت خارجه آمریکا می توانند از دانشگاه های این کشور دیدن نمایند، با مقامات محلی ملاقات داشته باشند و یا میزبان رویداد های فرهنگی با مخاطبان بیش از 50 نفر در خارج از املاک دیپلماتیک باشند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 981

به "چین خواهان لغو محدودیت های اعمال شده علیه دیپلمات هایش در آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان لغو محدودیت های اعمال شده علیه دیپلمات هایش در آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید