چین آزمایش یک موشک دوربرد جدید را تایید کرد

به گزارش بلندانیوز، وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه به طور غیر مستقیم گزارش مربوط به آزمایش یک فروند موشک جدید بین قاره ای را تایید نموده است.

چین آزمایش یک موشک دوربرد جدید را تایید کرد

با تورهای چین زمستان 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که واشنگتن فری بیکن روز سه شنبه اعلام نموده بود که چین روز 12 آوریل بار دیگر یک فروند موشک دوربرد موسوم به دی اف 41 را آزمایش نموده است، وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه به طور غیر مستقیم این گزارش را تایید نموده است.

در این گزارش اشاره ای به مکان آزمایش این موشک نشده است ولی این اقدام چین در آستانه ملاقات اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا از ناو هواپیمابر یو اس اس استنیس در دریای جنوبی چین بوده است.

وزارت دفاع چین با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود در پاسخ به این گزارش اظهار داشت: انجام آزمایش های تحقیقاتی منظم در خاک چین، مساله ای عادی است. این آزمایش ها علیه هیچ کشور یا هدفی نیست.

گرچه واشنگتن فری بیکن اعلام نموده است که اطلاعی از مکان دقیق انجام این آزمایش موشکی ندارد ولی وزارت دفاع چین اعلام نموده است که این آزمایش در محدوده دریای جنوبی چین صورت گرفته است.

وزارت دفاع چین اضافه کرد: گزارش رسانه های خبری درباره مکان آزمایش موشکی تنها برآورد است.

چین در ماه دسامبر نیز آزمایش یک موشک دیگر را تایید نموده بود. ژی جین پینگ رئیس جمهور چین برنامه مدرنیزه سازی ارتش این کشور را زیر نظر دارد. برنامه نوسازی ارتش چین شامل ساخت جنگنده های رادارگریز و ناوهای هواپیمابر است.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 428

به "چین آزمایش یک موشک دوربرد جدید را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین آزمایش یک موشک دوربرد جدید را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید