چرا سامسونگ رفرش ریت نمایشگرهای گلکسی S22 و S22 پلاس را تغییر داد؟

به گزارش بلندانیوز، همان طور که احتمالا می دانید، سامسونگ در مراسم رونمایی از گوشی های سری S22 گفت که نمایشگر موجود در دو گوشی گلکسی S22 و S22 پلاس از حداقل رفرش ریت 10 هرتز و حداکثر رفرش ریت 120 هرتز بهره می برند. با این حال، سامسونگ بی سروصدا مشخصات نمایشگر این دو گوشی را به روزرسانی کرده و بر اساس اطلاعات تازه، این نمایشگرها مانند نسل قبلی از حداقل رفرش ریت 48 هرتز بهره می برند.

چرا سامسونگ رفرش ریت نمایشگرهای گلکسی S22 و S22 پلاس را تغییر داد؟

حالا سخنگوی سامسونگ برای شفاف سازی این موضوع، بیانیه ای را در اختیار سایت PhoneArena قرار داده است. در این بیانیه آمده: اگرچه هر دو نمایشگر قادر به ارائه رفرش ریت بین 48 تا 120 هرتز هستند، اما فناوری انحصاری سامسونگ به این نمایشگرها اجازه می دهد نرخ انتقال اطلاعات بین نمایشگر و پردازنده را برای صرفه جویی در مصرف انرژی به حداقل 10 هرتز برسانند.

توضیح سامسونگ دقیقا چه معنایی دارد؟

به زبان ساده، سامسونگ می گوید سخت افزار نمایشگر در حقیقت از حداقل رفرش ریت 48 هرتز پشتیبانی می کند. با این حال، کاهش سرعت انتقال داده بین نمایشگر و پردازنده حداقل از نظر تئوری منجر به کاهش مصرف انرژی خواهد شد زیرا پردازنده در این شرایط با داده های کمتری برای نمایشگر روبرو می شود. با این حال، حتی اگر سرعت انتقال داده 10 هرتز باشد، نمایشگر باید حداقل رفرش ریت 48 هرتز را ارائه دهد. به عبارت دیگر، با وجود اینکه داده های مربوط به نمایشگر در هر ثانیه فقط 10 بار تغییر پیدا می کند، اما این نمایشگر در هر ثانیه باید 48 مرتبه آپدیت شود.

برای یادآوری باید بگوییم که بسیاری از گوشی های تازه همراه با نمایشگرهای مبتنی بر قابلیت رفرش ریت متغیر راهی بازار می شوند. به لطف این مشخصه، این نمایشگرها می توانند در برخی شرایط رفرش ریت را تا حد ممکن کاهش دهند که این موضوع منجر به افزایش عمر باتری می شود. به عنوان مثال اگرچه هنگام اجرای بازی بهره گیری از رفرش ریت 120 هرتز منجر به بهبود تجربه کاربری می شود، اما از سوی دیگر هنگام خواندن کتاب الکترونیکی یا مشاهده تصاویر به چنین رفرش ریتی نیاز ندارید.

بسیاری از گوشی ها رفرش ریت بین بالاترین حد و 60 هرتز را ارائه می دهند اما برخی از گوشی ها می توانند حداقل رقم را به 10 یا حتی 1 هرتز برسانند. هرچقدر هم این رقم کمتر باشد، نمایشگر فشار کمتری به باتری وارد می کند و طبیعتا کاربران با عمر باتری بیشتری روبرو می شوند.

گفتنی است رویکرد سامسونگ در قبال نمایشگرهای گلکسی S22 و S22 پلاس تا حدی منجر به کاهش مصرف شارژ باتری می شود زیرا پردازنده دیگر لازم نیست فشار زیادی را متحمل شود. با این حال این مشخصه در بهترین حالت تأثیر زیادی نخواهد داشت زیرا نمایشگرهای فوق رفرش ریت پایین تر از 48 هرتز ارائه نمی کنند و نمایشگر هم مهم ترین مصرف کننده شارژ باتری در تمام گوشی ها محسوب می شود. باید خاطرنشان کنیم نمایشگر مدل استاندارد حداکثر روشنایی 1300 نیت را ارائه می کند ولی مدل پلاس مانند مدل اولترا قادر به ارائه حداکثر روشنایی 1750 نیت است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1845

به "چرا سامسونگ رفرش ریت نمایشگرهای گلکسی S22 و S22 پلاس را تغییر داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سامسونگ رفرش ریت نمایشگرهای گلکسی S22 و S22 پلاس را تغییر داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید