چرا بسیاری از فیلم های مهم امتیاز خود را در راتن تومیتوز از دست می دهند؟

به گزارش بلندانیوز، فیلم سریع و خشمگین 9، امتیاز خود را در سایت راتن تومیتوز از دست داد. در طول سال گذشته، چندین فیلم مهم دیگر هم شاهد این بودند که امتیازات بالایشان شروع به افت کرد. با وجود خشنودی بیشتر منتقدان در زمان انتشار اولیه، روش راتن تومیتوز برای انتشار امتیازهای منتقدان، منجر به از دست رفتن جایگاه خوب فیلم های تازه و معتبر می شود.

چرا بسیاری از فیلم های مهم امتیاز خود را در راتن تومیتوز از دست می دهند؟

فیلم زن شگفت انگیز 1984 (Wonder Woman 1984) پس از انتشار در اواخر سال 2020، توانست امتیاز قابل توجه 88 را در تومیتومتر کسب کند. همین کافی بود تا این فیلم جزو آثار برتر از نظر منتقدان رده بندی گردد و افراد بیشتری را ترغیب کند تا از اکران همزمان آن در سینما و HBO مکس استقبال کنند. با این حال، در کمتر از یک ماه از زمان انتشار، امتیاز فیلم به طرز چشم گیری تغییر کرد و به عدد 63 سقوط کرد و لقب تازه گواهی شده را از دست داد. همین اتفاق برای فیلم جوکر هم در سال 2019 افتاد. این فیلم با امتیاز تازه 86 کار خود را شروع کرد و پس از چند ماه بارها و بارها با نوسان روبه رو شد و در نهایت به عدد 69 رسید.

آخرین قربانی سیستم خراب راتن تومیتوز، فیلم سریع و خشمگین در اواخر ژوئن 2021 است که قبل از شیرجه زدن تا عدد 59، به امتیاز ابتدایی 67 رسیده بود. گرچه بعید به نظر می رسد که این امتیازات منتقدان باعث گردد که مخاطبان از تماشای این فیلم محبوب پرهیز کنند اما امتیاز پایین آن، نشان دهنده مسائل سیستم امتیازدهی سایت راتن تومیتوز است.

یکی از بزرگ ترین چیزهایی که باعث کاهش امتیازات این فیلم های محبوب در راتن تومیتوز شده است، فرآیندی است که در آن، نظرات منتقدین به دو گزینه موافق یا مخالف یک فیلم خلاصه می گردد. برای تازه بودن، یک فیلم باید حداقل 60 امتیاز را کسب کند و تازه گواهی شده بودن به معنای داشتن امتیاز 70 یا بالاتر بر اساس 80 نقد موجود در سایت است که از این تعداد، 5 نقد باید از طریق منتقدین برتر سایت نوشته شده باشد. در نهایت سیستم امتیاز دهی سایت، از یک بررسی دقیق به یک بررسی ساده در قالب خوب یا بد محدود می گردد که اغلب منجر به انحراف نتایج به سمت منفی بودن فیلم می گردد.

مسأله مهم دیگر مربوط به این است که سایت، امتیاز یک فیلم را قبل از تعیین امتیاز کلی و دقیق، منتشر می کند. ممکن است امتیاز اولیه راتن تومیتوز عدد نسبتا بالایی باشد اما هرچه نظرات بیشتری از منتقدین در می آید، احتمال افت امتیاز افزایش می یابد. این امر منجر به این می گردد که بسیاری از فیلم های بزرگ شاهد امتیازات ابتدایی بالایی باشند که پس از مدتی شروع به پایین آمدن می کنند. در انتها، مواردی از این دست اثبات می کند که هیچ فیلمی، حتی فیلمی مانند جوکر که با استقبال بسیار روبرو شد، از کاهش شدید امتیاز در امان نیست. نکته مسلم این است که سریع و خشمگین 9 قطعا آخرین فیلم پرفروش بزرگ نخواهد بود که درجه تازه گواهی شده خود را در سایت راتن تومیتوز از دست می دهد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1517

به "چرا بسیاری از فیلم های مهم امتیاز خود را در راتن تومیتوز از دست می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بسیاری از فیلم های مهم امتیاز خود را در راتن تومیتوز از دست می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید