پاسخ ایران به ادعای عربستان

به گزارش بلندانیوز، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در توئیتی در پاسخ به اظهارات نماینده عربستان سعودی در وین در مورد پیشرفت اخیر هسته ای ایران، نوشت: در مورد پادشاهی عربستان سعودی، آژانس بین المللی انرژی اتمی از حداقل اختیارت لازم برای راستی آزمایی هم برخوردار نیست.

پاسخ ایران به ادعای عربستان

او افزود: هرگونه قصور در اجرای پادمان ها، به این پادشاهی اجازه می دهد تا برخی فعالیت های خاص هسته ای خود را با دور نگهداشتن آنها از بازرسی های آژانس، پنهان کند.

نمایندگی عربستان سعودی در آژانس اتمی با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، ادعا کرد که تنش زایی تهران با اظهارات درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور مطابقت ندارد.

دفتر نمایندگی رژیم سعودی در آژانس بین المللی انرژی بامداد پنجشنبه در واکنش به تصمیم ایران برای تولید صفحه سوخت سیلیساید برای راکتور تحقیقاتی تهران اعلام کرد: تلاش ایران برای غنی سازی 20 درصدی اورانیوم [فلزی] نگران کننده است. ما در مورد اهداف واقعی ایران برای غنی سازی 20درصدی اورانیوم [فلزی] نگران هستیم.

عصر سه شنبه 15 تیر ماه 1400 خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران به این نهاد اطلاع داده که قصد دارد تا به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص 20 درصد برای سوخت راکتور تحقیقاتی تهران بپردازد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس هم سه شنبه توضیحاتی در این خصوص ارائه و اعلام کرد که برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در راکتور تهران، 9 روز قبل به اطلاع آژانس رسیده و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1511

به "پاسخ ایران به ادعای عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ایران به ادعای عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید