وزیر خارجه کرواسی حفظ برجام را خواهان شد

به گزارش بلندانیوز، وزیر خارجه کرواسی که برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان حضور دارد، خواهان حفظ برجام شد.

وزیر خارجه کرواسی حفظ برجام را خواهان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه کرواسی که برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان حضور دارد، خواستار حفظ برجام شد.

به نوشته وبگاه کروییشا نیوز گوردان گارلیک رادمان وزیر خارجه کرواسی روز آدینه با اشاره به کوشش قدرت های جهانی برای حفظ برجام بعد از خروج یکجانبه آمریکا از آن گفت که ایران باید به توافق هسته ای با قدرت های جهانی پایبند باشد.

وزیر خارجه کرواسی بعد از ملاقات با وزیر خارجه ایران در مونیخ به خبرنگاران گفت: توافق هسته ای بهترین چارچوب را برای عدم گسترش سلاح های هسته ای فراهم می نماید و باید به آن پایبند باشیم.

دیپلمات ارشد کرواسی با اشاره به تحریم های سنگین علیه ایران گفت: هیچ جایگزینی برای صلح وجود ندارد، امنیت مهم است و سیاستمداران مسئولیت کاستن از درد و رنج غیرنظامیان را برعهده دارند.

به نوشته این وبگاه، وزیر خارجه کرواسی در ملاقات با وزیر خارجه ایران نیز گفت که گفت و گو و کاستن از اختلاف ها بسیار با اهمیت است.

توافق هسته ای سال 2015 ایران با قدرت های جهانی با خروج یکجانبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از آن در سال 2018 و اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران به خطر افتاد.

مقام های ارشد ایران بارها به طرف های اروپایی حاضر در برجام توصیه نموده اند که زمان آن فرارسیده که اروپا نقش خود را به عنوان یکی از ذی نفعان اصلی برجام در نجات این توافق به وسیله انجام تعهداتش صرف نظر از فشارهای آمریکا ایفا نماید. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 535

به "وزیر خارجه کرواسی حفظ برجام را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه کرواسی حفظ برجام را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید