وزارت امور خارجه موانع صادرات به هند را برطرف کند

به گزارش بلندانیوز، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به آمار منتشر شده هشت ماهه تجارت ایران در هشت ماهه نخست سال جاری گفت: براساس آمارهای منتشر شده گمرک، بازارهای صادراتی کماکان همان بازارهای گذشته هستند و تنها هند از پنج کشور اصلی خارج شده و ترکیه جایگزین آن شده است.

وزارت امور خارجه موانع صادرات به هند را برطرف کند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

او اضافه کرد: این در حالی است که هند همچنان در بین پنج کشور اول مبدأ وارداتی ایران وجود دارد و این موضوع نشان می دهد که آنها با وجود تحریم های آمریکا کماکان کالاهای خود را به ایران می فروشند، ولی در بحث خرید کالا از کشورمان، از تحریم های آمریکا تبعیت و شرایط فروش کالاهای ما را محدود می نمایند.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت و تسهیل صادرات اتاق تهران توضیح داد: به نظر می رسد معاونت مالی وزارت امور خارجه باید در خصوص کاهش صادرات ایران به هند مذاکراتی داشته و موانع در صادرات را برطرف کند.

او ادامه داد: از سوی دیگر شاهد هستیم که آلمان همچنان در بین پنج کشور اصلی صادرنماینده کالا به ایران حضور دارد و تحریم های آمریکا نتوانسته تاثیرات مدنظر بدخواهان را محقق کند؛ هرچند که شرایط تا حدودی مثبت است، ولی رقم صادراتی آلمان به ایران خیلی بزرگ نیست.

رئیس کنفدراسیون صادرات اضافه کرد: برای توسعه تجارت به اروپا احتیاج است تا ساز و کار اینستکس اجرایی گردد تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا درگیر تجارت با ایران شوند و بتوانیم از فرصت بازارهای صادراتی و وارداتی آنها استفاده کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 349

به "وزارت امور خارجه موانع صادرات به هند را برطرف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امور خارجه موانع صادرات به هند را برطرف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید