واکنش عبدالمهدی به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش بلندانیوز، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد.

واکنش عبدالمهدی به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بغداد الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در این بیانیه گفت: مجددا با شلیک چندین موشک به سفارت آمریکا به یک هیئت دیپلماتیک خارجی تعرض شد. ما چنین اقدامات خارج از قانون را رد و محکوم می کنیم. چنین رفتارهای زشتی باعث تضعیف دولت می گردد، به حاکمیت عراق لطمه وارد می نماید و باعث شکستن حرمت هیئت های دیپلماتیک در کشور ما می گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: هدف قرار دادن سفارت آمریکا، عراق را به میدان جنگ مبدل می نماید. به نیروهای عراقی دستور داده ایم تا پراکنده و مستقر شوند و به منظور جلوگیری از تکرار چنین حملاتی، اقدامات لازم را اتخاذ نمایند و عاملان شلیک این موشک ها را دستگیر نمایند تا در دادگاه مجازات شوند. چنین رفتارهای شخصی و غیرمسئولانه ای باعث می گردد تا عراق تاوان پیامدهای خطرناک آن را پس دهد و به منافع ما ضرر وارد گردد و رابطه ما با کشورهای دوست خدشه دار گردد و باعث می گردد عراق به میدان جنگ تبدیل گردد به ویژه این که دولت به وسیله قانونی و مجلس خواهان خارج شدن نیروهای خارجی از عراق شده است.

عبدالمهدی توضیح داد: دولت عراق از تمامی هیئت ها و اماکن دیپلماتیک حمایت می نماید و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.

وی گفت: از تمامی طرف های مسؤول می خواهیم که جهت اجرای تعهدات عراق کوشش نمایند و به ما یاری نمایند تا مانع چنین اقداماتی بشویم که نتایج ناخوشایندی برای عراق به دنبال دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 498

به "واکنش عبدالمهدی به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عبدالمهدی به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید